Companii

Salonul auto a dublat finantarile Romstal Leasingin luna octombrie

30.11.2005, 17:29 11

Romstal Leasing si-a dublat in luna octombrie a acestui an finantarile fata de media anuala, ca urmare a participarii la Salonul International Auto de la Bucuresti.

"In luna octombrie am finantat 400 de contracte in valoare de 10 milioane de euro, ceea ce reprezinta dublul valorii medii a finantarilor realizate in primele noua luni ale anului", spune Ionut Chirila, directorul de marketing al Romstal Leasing.

"Cresterea finantarilor din octombrie s-a datorat in principal SIAB si a fost destul de importanta pentru industria leasingului, avand in vedere ca s-a simtit un recul al vanzarilor in luna noiembrie", a adaugat el.

De la avans de numai 5%, leasing instant, comision de administrare zero si pana la 6,5% dobanda la euro, ofertele pregatite de companiile de leasing special pentru SIAB nu au fost trecute cu vederea de cei 240.000 de vizitatori de la editia din acest an.

Astfel la SIAB au fost incheiate precontracte de 20 de milioane de euro.

BCR Leasing, BT Leasing Transilvania, Finans Leasing, HVB Leasing, Motoractive, Piraeus Leasing, Romstal Leasing, Raiffeisen Leasing si Volksbank Leasing s-au numarat printre companiile care si-au asigurat un stand la SIAB din 2005.

Ajutata si de boom-ul din octombrie, Romstal Leasing a incheiat in primele zece luni ale anului un numar de 2.400 de noi contracte cu o valoare de peste 60 de milioane de euro. Leasingul de automobile a reprezentat 55% din finantari, vehiculele comerciale usoare si grele 37%, finantarile de echipamente au detinut o pondere de 7% din total, iar restul banilor au mers in contractele de leasing pentru motociclete. Compania si-a atras refinantarile in principal de la bancile Raiffeisen, HVB Bank, BCR, Banc Post.

Pentru intreg anul 2005, oficialul Romstal Leasing estimeaza ca societatea va incheia anul cu o valoare a finantarilor de 70-75 de milioane de euro, cu cel putin 75% mai mare in comparatie cu anul trecut.

"Dezvoltarea pietei care a continuat trendul de crestere din anul anterior, accesul mai facil la produsele de creditare al clientilor si extinderea retelei noastre teritoriale au fost printre cei mai importanti factori care ne vor propulsa finantarile din acest an spre 75 de milioane de euro", a explicat Chirila.

Reteaua teritoriala a companiei a ajuns la 14 puncte de lucru, fata de 8 la inceputul anului. Strategia va continua si anul viitor, cand compania are in plan deschiderea a inca 6 puncte de lucru. Previziunile oficialilor Romstal Leasing pentru 2006 indica un volum al finantarilor care sa depaseasca 90 de milioane de euro.

"Obiectivul de 30% crestere va fi sustinut de integrarea in portofoliu a unor noi produse, dar si de dezvoltarea pietei de leasing", afirma Chirila. Compania are in plan lansarea unui produs pentru persoane fizice, leasing imobiliar si leasing second hand.

"Restrictiile impuse de BNR la creditul ipotecar si la vanzarile prin rate ne-au determinat sa decidem sa iesim anul viitor cu un produs financiar special destinat persoanelor fizice. Contractele incheiate de persoanele fizice reprezinta in acest an dupa estimarile noastre circa 10% din piata de leasing", sustine Chirila.

Reprezentantul Romstal Leasing crede ca piata de leasing ar putea depasi usor valoarea de 2,5 miliarde de euro anul viitor. El spune ca evolutia pietei va depinde de cea a pietei auto, dar va fi impulsionata si de dezvoltarea segmentului de leasing imobiliar si a celui pentru bunuri second hand.

In primele noua luni ale anului piata de leasing a atins un volum total de aproximativ 1,6 miliarde de euro, ceea ce reprezinta aproape 90% din realizarile intregului an 2004, potrivit reprezentantilor Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania, din care face parte si Romstal Leasing.

Atat reprezentantii ASLR, cat si cei ai Asociatiei de Leasing Bancar, o alta asociatie a companiilor de profil, se asteapta ca piata de leasing sa atinga in acest an o valoare apropiata de 2 miliarde de euro.

La nivelul primelor zece luni ale anului contractele de leasing au reprezentat aproape 60% din totalul vanzarilor de automobile de import, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO