Companii

Schmidt, Automobile Bavaria: Masinile de volum se pot comercializa fara probleme si din supermarket

Schmidt, Automobile Bavaria: Masinile de volum se pot comercializa fara probleme si din supermarket

Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria: Cresterea pietei premium va fi constanta in urmatorii cinci ani, la aproximativ 10-15%, in timp ce pe alte segmente din piata auto va stagna. Actualii clienti de masini de volum sunt viitori potentiali cumparatori de automobile premium. Iar gradul de motorizare al tarii este inca scazut.

15.02.2008, 21:24 92

Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, principalul dealer BMW de pe piata locala, spune ca datorita evolutiei pietei imobiliare si al constructiilor investitia intr-un dealer din Germania este mai rentabila in comparatie cu unul din Romania.
"Avand in vedere evolutia pietei imobiliare din Romania, a devenit mai scump de infiintat un dealer aici, decat in Germania. Chiar si constructia in sine este mai scumpa aici. In Romania profitabilitatea este in schimb mai ridicata, dar la fel este si valoarea investitiei. In Germania piata imobiliara si cea a constructiilor sunt mult mai asezate. Spre exemplu, am analizat o investitie pentru o locatie in Sibiu pentru camioane, si am primit oferte de la simplu la dublu, pentru acelasi caiet de sarcini. Asa ceva nu exista in Germania", a declarat Michael Schmidt.
Piata constructiilor din Romania a determinat o incetinire a extinderii retelelor de dealeri, iar spre exemplu locatia din Militari din Capitala a fost intarziata noua luni din aceasta cauza.
"Exista o criza acuta de forta de munca pe piata constructiilor, in timp ce firmele mari au prea multe contracte in derulare, pe care nu le pot onora in totalitate", a spus Schmidt.
Automobile Bavaria a infiintat in Germania, in apropiere de M?nchen, un concesionar BMW prin preluarea unui dealer neperformant al constructorului german. Investitia in aceasta locatie a fost evaluata de 2,5 mil. euro, in conditiile in care targetul de vanzari stabilit initial de 120 de unitati comercializate anual a fost depasit.
In luna ianuarie a acestui an in cadrul dealerului din apropiere de M?nchen s-au semnat 41 de contracte de vanzare, valoare mare pentru un dealer BMW din Germania. In 2007, din iunie pana la finele anului vanzarile au fost de 150 de unitati. Ca dimensiune, dealerul din Germania poate fi comparat cu cel din Brasov, in timp ce daca il raportam la piata germana, este din categoria dealerilor medii. In prezent realizez analiza unei achizitii de teren in aceeasi localitate, pentru ca in 2009 sa demarez o investitie noua", a subliniat Schmidt.
Pentru 2008 estimarile initiale ale companiei erau de 200-250 de unitati, in timp ce pentru 2009 tinta de vanzari este de 400 de automobile.
In cadrul locatiei din Bavaria, o importanta ridicata o are si comercializarea de masini second-hand.
"Un dealer BMW "sanatos" din Germania trebuie sa vanda peste 400 de automobile noi si second-hand, proportia dintre cele doua fiind in cele mai multe cazuri egala, majoritatea dealerilor inregistrand marje de profit mai mari din masinile second-hand decat din cele noi", a spus directorul general al principalului dealer BMW de pe piata locala.
Spre deosebire de Romania, unde discounturile sunt strategii de marketing utilizate cu precadere la modele de volum, in Germania se aplica si in cazul marcilor premium, fapt ce afecteaza marja de profit a dealerului.
"Dezavantajul dealerului din Germania il reprezinta lupta crancena pentru discounturi. Lupta care incet-incet se poarta si in Romania, pentru modele de volum. Eu am politica sa nu vand "cu orice pret". Nu vom aplica o politica a discounturilor, pentru ca nu este sanatos pentru un produs premium. Masinile de volum se pot comercializa fara probleme si din supermarket, cu reducere. Acestia traiesc din cifra de afaceri si din volum. Cand vorbim de un produs premium este o problema de prestanta, inclusiv a clientului. Cand este vorba de un astfel de produs nu poti incepe sa negociezi ca la bazar", a subliniat Schmidt.
In 2008 vanzarile BMW de pe piata locala vor fi sustinute de noile locatii din Bucuresti si Cluj. Ambele investitii fiind de aproximativ 4 milioane de euro.
In luna februarie sunt programate lucrari la un nou dealer in Sibiu, care va fi finalizat in acest an.
Anul acesta sunt sanse ridicate sa se demareze si constructii in Oradea, Craiova si Galati.
La Sibiu complexul va avea dimensiuni mai mici decat cel din Bucuresti sau Cluj, investitia fiind de aproximativ 3-3,5 milioane de euro.
Acesta va fi proiectat de catre o firma engleza, care s-a ocupat cu constructia mai multor dealeri BMW din Anglia. In Sibiu noua locatie va fi amplasata in apropiere de aeroport si va avea o suprafata totala de 7.000 mp", a spus Schmidt.
O investitie intr-un dealer se justifica numai daca vanzarile anuale ale acestuia sunt de peste 100 de unitati, avand in vedere ca investitia minima intr-un dealer cu showroom si service este de minim 3 milioane de euro, potrivit directorului Automobile Bavaria.
In urmatorii doi ani reteaua de dealeri a Automobile Bavaria va ajunge la aproximativ 15 locatii complete, alcatuite atat din showroom, cat si din service in Craiova, Oradea, Sibiu si Galati.
In 2007 vanzarile BMW s-au apreciat cu aproape 65%, la 2.727 de unitati, volum din care 98% s-au comercializat prin intermediul celor 13 dealeri ai Automobile Bavaria, dintr-un total de 14 concesionari. BMW a depasit pe "ultima suta" vanzarile marcii Audi, fiind cea mai vanduta marca premium de pe piata locala.
In 2008 oficialii Automobile Bavaria estimeaza vanzarile BMW de pe piata locala la peste 3.000 de unitati, in crestere cu 15-20% in comparatie cu anul precedent.
"Cresterea pietei premium va fi constanta in urmatorii cinci ani, la aproximativ 10-15%, in timp ce pe alte segmente piata auto va stagna. Actualii clienti de masini de volum sunt viitori potentiali cumparatori de automobile premium. Iar gradul de motorizare al tarii este inca scazut", a declarat Michael Schmidt.
Cifra de afaceri a Automobile Bavaria a evoluat in 2007 in acelasi ritm cu vanzarile de automobile, inregistrand o crestere de aproximativ 60%, potrivit oficialilor companiei.
Pretul mediu al unui BMW comercializat in 2007 a fost de aproximativ 40.000 de euro, care potrivit oficialilor Automobile Bavaria a determinat o cifra de afaceri a companiei de 120 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO