Companii

Schwartz, Otter: Faceţi business şi nu mai visaţi la creşterile din anii de boom

Schwartz, Otter: Faceţi business şi nu mai visaţi la creşterile din anii de boom

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

23.08.2012, 00:07 2123

Filip Schwartz, acţionarul ma­jo­ri­tar şi directorul executiv al grupului Ot­ter Distribution, compania care adu­ce în România primele două cele mai vândute mărci de pantofi din lume (Clarks şi Ge­ox), spune că pentru a re­zis­ta în mediul economic ac­tual trebuie să priveşti aceas­tă perioadă ca una de nor­malitate şi nu ca pe una de criză. Mai mult, tre­buie să te adaptezi la con­diţiile actuale din pia­ţă şi să nu aştepţi re­ve­ni­rea creşte­rilor din pe­rioadă de boom.

"Despre anul 2009 pu­tem spune că a fost unul de criză, un an în care datele economice s-au înrău­tă­ţit semnificativ, în care a fost nece­sa­ră o ajustare puternică a costurilor. Acum, deşi puterea de cumpărare con­ti­nuă să fie redusă şi concurenţa este pu­ternică, trebuie să îţi desfăşori busi­nes­sul în condiţiile date. Ultimii ani au fost relativ liniari, deci există mai multă pre­dictibilitate decât atunci", spune el.

Antreprenorul de­ţine pe piaţa locală gru­pul Otter Distribution, cu afaceri de 16,5 mil. euro anul trecut, care cu­prinde cinci lanţuri de maga­zine: Otter (33 de magazine multi­brand), Aldo (4 maga­zi­ne mono­brand), Ge­ox (4 magazine mo­no­brand), Clarks (2 ma­gazine monobrand) şi Pro­menade (3 magazi­ne multibrand). Pentru acest an antre­prenorul esti­mea­ză un avans de 10% pe fondul atragerii în portofoliu a brandului Aldo şi pe fon­dul expansiunii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO