Companii

Seat mizeaza pe dealerii din provincie pentru un prag de 10.000 de unitati dupa 2012

07.01.2008, 17:28 18

Reteaua de dealeri a marcii spaniole Seat, aflata la nivel local in portofoliul Porsche Romania, va ajunge la 30 de unitati la nivelul anului 2012, fata de 20 de dealeri la sfarsitul anului trecut, cele mai importante centre de vanzare ale importatorului fiind localizate in provincie.
"Pana in 2012 dorim sa ajungem la o retea de 30 de dealeri, intr-un ritm de crestere de doi-trei concesionari noi pe an", a declarat Bogdan Militaru, directorul de marca al Seat din cadrul Porsche Romania, importatorul marcii pe piata locala.
In prezent reteaua Seat de pe piata locala numara 20 de dealeri, dintre care patru in Bucuresti. Potrivit reprezentantilor Porsche Romania, valoarea minima a unei investitii intr-un dealer Seat este de un milion de euro, in functie de dimensiunile service-ului si ale showroomului.
Cei mai mari dealeri Seat din punctul de vedere al dimensiunilor sunt cei din Constanta si Cluj, in showroomurile carora sunt prezentate noua modele, care au fost infiintate in 2003 si respectiv 2006, investitiile fiind estimate la aproximativ doua milioane de euro pentru fiecare.
"In trimestrul al treilea al lui 2009 va fi construit in Braila un nou dealer, care va contine un showroom cu cinci masini de prezentare si service. In prezent in Braila exista numai un punct de vanzare, dealerul fiind in Galati", a declarat directorul de marca al Seat.
In primele 11 luni ale anului trecut, vanzarile Seat in Capitala au fost de 1.454 de unitati, adica aproximativ 32% din total. "Bucurestiul este cea mai importanta piata pentru Seat, avand o pondere de peste 30% din vanzarile totale, dar in perioada urmatoare cresterile financiare vor fi mai mari in tara decat in Capitala.
In primele 11 luni vanzarile dealerului din Constanta au fost de 520 de unitati, iar pana la sfarsitul anului vor ajunge pana la 570 de unitati. In comparatie, in cadrul Porsche Bucuresti pana la sfarsitul anului se vor comercializa 550 de unitati", a subliniat Militaru.
Cea mai mare crestere a vanzarilor Seat este estimata pentru dealerii din marile orase ale tarii. "O crestere importanta a vanzarilor ne asteptam sa aiba loc in Constanta si Timisoara", a adaugat Bogdan Militaru.
Vanzarile Seat pe piata locala s-au apreciat in primele 11 luni din 2007 cu 34,2% potrivit statisticilor APIA, la 4.585 de unitati. Cresterea diviziei spaniole a concernului VW se pozitioneaza sub cea a importurilor, de 50%, dar peste cea a cresterii pietei autoturismelor, de 23,4%.
"Pentru intervalul 2012-2015 ne-am propus atingerea unui volum de 10.000 de unitati. Pentru 2008 estimam o apreciere a vanzarilor de 10 procente", a declarat Bogdan Militaru. Pentru 2008 reprezentantii Porsche Romania estimeaza vanzari de aproximativ 5.500 de unitati.
Cel mai bine vandut Seat pe piata locala in primele 11 luni din 2007 a fost modelul de clasa mica Ibiza cu 1.829 de unitati, in crestere cu 26,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2006, urmat de Cordoba, sedanul de segment mic al constructorului, cu 1.262 de unitati. Cel de-al treilea model de volum al Seat pe piata locala a fost Leon cu 908 unitati.
Valoarea automobilelor Seat comercializate in 2007 este de aproximativ 62,5 de milioane de euro, fara TVA, valoare aferenta unui pret mediu de 12.500 de euro si unui volum de 5.000 de unitati.
"Pretul mediu al unui Seat comercializat pe piata locala in 2007 este de aproximativ 12.500 de euro fara TVA, in crestere cu aproximativ 1,5% in comparatie cu 2006", a spus directorul de marca al Seat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO