Companii

Secuiana compenseaza caderea exporturilor prin extinderea retelei de magazine proprii

26.09.2005, 18:40 50

Producatorul de confectii Secuiana din Targu Secuiesc se reorienteaza catre piata interna dupa ce a renuntat la o parte din contractele pentru piata externa din cauza deprecierii euro. Compania intentioneaza sa isi extinda reteaua de magazine proprii, semnand deja contracte pentru trei spatii comerciale si fiind in discutii pentru alte 5-6 locatii in orasele mari din tara.

"Vom investi pentru fiecare magazin in parte intre 35.000 si 60.000 de lei (10.000 - 20.000 de euro - n.r.) in vederea dezvoltarii propriei retele comerciale", a declarat pentru ZF Dobra Laszlo, directorul general al societatii.

In prezent, compania are 8 magazine proprii si doua deschise in sistem franciza, in Bucuresti, Brasov, Onesti, Ploiesti, Constanta, Targu Secuiesc, Ploiesti si Targoviste.

Pentru promovarea marcilor proprii, oficialii firmei sustin ca vor aloca pana la sfarsitul anului un buget de 35.000 de euro. "Suma este insuficienta, dar, din cauza dificultatilor intampinate din cauza oscilatiei cursului valutar, nu am reusit sa alocam fonduri mai mari", a mai spus directorul companiei.

El a adaugat ca deprecierea euro a determinat societatea sa renunte la clientii externi care nu au acceptat majorarea preturilor, lucru care a dus la concedierea a peste 350 de angajati. Fabrica a trecut la un singur schimb de lucru incepand cu luna mai.

"Pe primul semestru am incheiat cu pierderi, dar datorita masurilor luate - reducere de personal, eliminarea activitatilor neproductive, cresterea productivitatii si reducerea costurilor - incepand cu luna iulie, am intrat pe profit. In conditiile in care cursul leu/euro nu va cobori sub 35.000 de lei vechi, sper ca vom realiza circa 70% din profitul pe anul trecut", a mai spus Dobra.

Profitul net al societatii a fost in 2003 de 602.000 de euro, iar anul trecut s-a ridicat la 571.000 de euro.

Oficialul firmei a mai spus ca cifra de afaceri anuala raportata la perioada similara a anului trecut nu va scadea datorita faptului ca productia pentru intern a crescut in pondere si a crescut volumul de alte produse oferite clientilor si in magazinele proprii.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 31 de milioane de lei (circa 7,6 milioane de euro).

Secuiana va lansa in urmatoarea perioada si noua sa colectie pentru sezonul de primavara-vara 2006 sub marca Adam''''s. Aceasta se adreseaza exclusiv barbatilor si va contine pantaloni, sacouri, costume, camasi, cravate si tricouri.

Secuiana a fost infiintata in 1968, iar in 1992 a fost privatizata prin MEBO. Actionarii sunt managementul si angajatii societatii, capitalul fiind 100% romanesc. Compania mai este actionar si in alte trei societati: Seconfi, cu o productie de 2.500 de pantaloni pe zi, din care Secuiana detine 74,5%, Secuiana-Trans - firma de transport specializat de confectii - unde detine 99,6% si S''''Mode - producator de pantaloni de dama - in care Secuia-na detine 70,8% din capital.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO