Companii

Semnal pozitiv: Coca-Cola, plus 5% în trim. II

Semnal pozitiv: Coca-Cola, plus 5% în trim. II

Foto Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

05.08.2011, 00:03 189

Coca-Cola HBC a vândut în România în trimestrul al doilea alacestui an cu circa 5% mai multe navete de băuturi comparativ cuaceeaşi perioadă a anului trecut, acesta fiind un prim semnalpozitiv transmis de liderul pieţei locale de băuturi răcoritoare, opiaţă de 1 mld. euro anual.

Vânzările trimestriale ale Coca-Cola HBC au intrat pe un trendde scădere în primul trimestru din 2009.

Deşi vânzările Coca-Cola au crescut în trimestrul al doilea, lanivelul primelor şase luni acestea au continuat să scadă cu circa5%, ca urmare a declinului de 12% raportat în primele trei luni aleanului.

"Evoluţia pozitivă din trimestrul al doilea s-a datoratPaştelui, care a căzut în această perioadă şi unor programe deactivare a conturilor. Totuşi încrederea consumatorilor din Româniaeste încă la un nivel minim record şi piaţa totală a băuturilornonalcoolice se contractă", potrivit raportului financiar alcompaniei.

Coca-Cola Hellenic anunţă de asemenea că în prima jumătate aacestui an evoluţia de pe diverse pieţe europene a fost diferită.România intră astfel alături de Grecia şi Bulgaria în categoriapieţelor care sunt afectate de situaţia economică.

Volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic în România s-a redus în2010 cu 4 procente, la 167,8 milioane de navete (952,7 mil. litri).Coca-Cola HBC România a avut în 2009 o cifră de afaceri de 440 mil.euro, cu peste 100 mil. euro mai puţin faţă de 2008 precedent şi omarjă de profit de 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO