Companii

Sergiu Mititelu, Hochland: 40% din decizia de a lansa un brand trebuie sa se bazeze pe ceea ce simti

Sergiu Mititelu, Hochland: 40% din decizia de a lansa un brand trebuie sa se bazeze pe ceea ce simti

Sergiu Mititelu, directorul general al Hochland Romania: Acum pretul nu mai este principala optiune a consumatorului roman, chiar daca continua sa fie un factor important. Calitatea a devenit prioritara in alegerea unui produs.

31.07.2006, 18:10 293

Directorul general al Hochland Romania spune ca bugetul de promovare al companiei creste in fiecare an proportional cu cifra de afaceri.
"Trebuie sa tii intotdeauna pasul cu dezvoltarea pietei si cu modul in care se misca ceilalti competitori. Nu au existat pana acum produse care sa fie lansate fara studii de piata, insa eu consider ca cel putin 40% din decizia de lansare trebuie sa se bazeze pe ceea ce simti si pe contacul direct cu piata", declara Sergiu Mititelu.
Directorul general al Hochland spune ca desi piata romaneasca inregistreaza un ritm de crestere mai accelerat decat cel al statelor Europei de Vest, consumul continua sa fie destul de scazut. In timp ce consumul mediu de branzeturi in Uniunea Europeana este de aproximativ 20 de kilograme pe cap de locuitor anual, in Romania este de doar 4 kilograme anual.
Portofoliul companiei include doua branduri, Hochland si Almette, si 40 de repere pe segmentul branzeturilor.
Potrivit informatiilor companiei, brandul Hochland are o notorietate de 80% in randul consumatorilor, cota de piata a companiei pe segmentele pe care este prezenta variind intre 30%-80%.
"Atat grupul, cat si filiala din Romania sunt specializati doar in productia de branzeturi", spune Mititelu.
Grupul Hochland, cu o cifra de afaceri de aproape 800 de milioane de euro in 2005, detine zece fabrici in Germania, Polonia, Romania, Rusia, Franta si Spania.
In martie anul acesta, grupul a cumparat numarul doi de pe piata de branzeturi din Elvetia. In Romania, Hochland are doua fabrici de branzeturi, la Sighisoara si Sovata.
Compania estimeaza in acest an o cifra de afaceri de peste 42 mil. euro, in crestere cu 11% fata de 2005.
Anul trecut, Hochland a inregistrat o cifra de afaceri de 37,8 mil. euro, in crestere in euro cu 43% fata de 2004. Profitul companiei s-a dublat anul trecut, pana la 3,8 mil. euro.
"In primele sase luni am inregistrat o crestere de 22% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada din 2005", spune Mititelu. El adauga ca saltul de anul trecut se datoreaza, printre altele, si cresterii puterii de cumparare a populatiei.
Hochland va investi in acest an 6 milioane de euro in cele doua fabrici pe care le detine in Romania, la Sighisoara si Sovata. Valoarea totala a investitiilor de la intrarea pe piata se ridica la 20 mil. euro pana la sfarsitul lui 2005.
"Investitia din acest an reprezinta aproape o treime din sumele alocate pana acum pe piata locala. Doua treimi din aceasta suma vor merge catre proiecte de mediu, pentru a ne alinia standardelor europene in acest domeniu", mai spune el.
In opinia directorului general al Hochland Romania, integrarea in Uniunea Europeana va reprezenta un moment dificil nu doar pentru producatorii locali, ci si pentru competitorii care vor intra pe piata cu importuri.
"Acum pretul nu mai este principala optiune a consumatorului roman, chiar daca continua sa fie un factor important. Calitatea a devenit prioritara in alegerea unui produs", spune el.
Potrivit lui Mititelu, piata locala nu va fi pusa pe tava la dispozitia jucatorilor internationali care vor intra dupa integrare.
"Romania are deja niste branduri foarte puternice pe piata bunurilor de larg consum. Poate ca pe termen scurt un importator care va veni cu un pret mai redus poate lua din cota de piata a unui producator local, insa aceasta situatie nu va dura mult. Este foarte important ca jucatorii care intra in piata dupa integrare sa contribuie la cresterea pietei", considera el.
Dupa sapte ani in care a ocupat functia de director de marketing si de vanzari in cadrul companiei, Sergiu Mititelu a fost numit la 1 iulie director general al celui mai mare producator de branzeturi de pe piata locala.
Pana la acel moment, filiala locala a producatorului german de branzeturi a avut un sistem de management asigurat de trei persoane, fara a exista postul de "general manager".
Deciziile erau responsabilitatea directorului de productie, a celui financiar si a managerului de vanzari. Romania era insa singura tara in care Hochland avea structuri de productie si nu avea un director general propriu-zis. Alinierea la standardele internationale ale companiei, dar si apropiata aderare la Uniunea Europeana au determinat infiintarea postului si desemnarea unui director general.
"Toata echipa de management din companie este formata din romani", spune Mititelu.
Sergiu Mititelu spune ca "scoala de business" a facut-o in cadrul companiei din industria tutunului JTI Romania (RJ Reynolds, la vremea aceea), unde a lucrat aproape cinci ani. "Acolo am invatat cel mai important principiu de business: ai o problema? Vino atunci cu cel putin trei solutii si o recomandare pentru solutionarea ei. Pot fi gresite, important este ca ai dovedit ca te-ai gandit la ele", spune Mititelu.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO