Sphera Franchise Group deţine un total de 131 de restaurante sub mai multe branduri şi pe mai multe pieţe şi vrea ca până în 2022 să ajungă la aproape de două ori mai multe, adică la 242 de unităţi. Compania operează franciza KFC în România, Republica Moldova şi anumite zone ale Italiei, dar are şi francizele altor branduri internaţionale - Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell - pe piaţa locală.
„Mergem înainte cu expansiunea, după ce anul trecut am avut 16 deschideri, în 2018 ne-am bugetat 25-27 de unităţi noi şi suntem în linie cu ce ne-am propus. Mai mult, suntem încrezători şi pentru 2019 când accelerăm la 27-28 de restaurante noi sub toate brandurile şi pe toate pieţele pe care activăm, deoarece vedem că vin vremuri de creştere“, spune Mark Hilton, executivul britanic care conduce toate operaţiunile grupului din 2011.
Executivul britanic explică faptul că există două motoare de creştere pentru businessul Sphera: extinderea brandurilor deja existente în alte pieţe, cum a fost mutarea de a prelua franciza pentru Italia de Nord şi atragerea de noi branduri în portofoliu pe pieţele unde compania deja activează.
„Ne uităm deja la alte pieţe, sunt ţări unde KFC spre exemplu nu este prezent. Sunt şi pieţe - cum a fost şi cazul Italiei - unde e loc de mai mulţi francizaţi.“ Mark Hilton nu oferă detalii.
Totodată, compania cu afaceri de 620 mil. lei anul trecut se gândeşte să aducă branduri noi şi în România, având segmente neacoperite, precum cafea, burgeri, mâncare asiatică, sendvişuri sau deserturi.