Companii

Stabilizarea bazei de clienti costa Romtelecom

30.11.2007, 15:21 16

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a inregistrat la noua luni un profit net mai mic cu 53,1%, de 19,5 mil. euro, fata de 41,6 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce veniturile operationale au coborat cu 2,4%, la 649 mil. euro, de la 665 mil. euro.
Compania a inregistrat in trimestrul trei o pierdere de 1,7 mil. euro, fata de un profit net de 27 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a programului agresiv de stabilizare a bazei de clienti initiat de noul management al companiei. Rezultatele au inceput sa se vada dupa campaniile puternice de fidelizare.
Romtelecom si-a majorat puternic baza de clienti pe serviciile de televiziune si internet, fapt ce a compensat o parte din pierderile de pe telefonia fixa. Numarul de clienti pentru serviciul de televiziune prin satelit Dolce a crescut cu 59.000, la 291.000 de clienti, iar numarul clientilor la serviciul de acces la internet ClickNet a urcat cu 66.000, la 242.000.
Veniturile au scazut in trimestrul III cu 6,8%, la 209,6 milioane de euro, de la 225 milioane de euro in trimestrul al treilea al anului 2006. Profitul operational a coborat cu 78,3%, la 7,4 milioane de euro, de la 34,1 milioane de euro in urma cu un an. Romtelecom a redus la sfarsitul lunii mai cu 50% tarifele la internet, a lansat abonamente cu convorbiri nelimitate incluse in pretul abonamentului si a continuat de atunci sa reduca gradual tarifele, fortata de competitia dura cu operatorii de cablu si de telefonie mobila. In plus, Orange si Vodafone au intrat din acest an si pe telefonie fixa.
Conform Romtelecom, pierderile din T3 sunt cauzate de scaderea tarifelor, declinul inregistrat de telefonia fixa, costurile mai mari pe promovarea serviciilor noi lansate si dublarea pierderilor Cosmote Romania in T3. Cosmote Romania, la care Romtelecom detine o participatie de 30%, a inregistrat in T3 pierderi de 44,5 mil. euro, fata de 21,3 mil. euro in T3 2006.
Acesta este al treilea trimestru consecutiv in care plecarile din reteaua de telefonie fixa a Romtelecom scad puternic.
In T3 operatorul a pierdut 63.000 de clienti, fata de 135.000 in T2 si 180.000 in T1. In T3 2006 Romtelecom pierduse 133.000 de clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels