Companii

Stefan Padure, Angst: Ne-am dublat numarul clientilor din HoReCa

Stefan Padure, Angst: Ne-am dublat numarul clientilor din HoReCa

Stefan Padure, directorul de vanzari al Angst: Piata va creste pe masura ce vom invata lectia occidentala, iar pasi mai rapizi se vor face dupa integrarea in Uniunea Europeana. In cinci ani vom putea vorbi de profituri.

19.09.2006, 20:45 193

Directorul de vanzari al Angst, unul dintre primii cinci jucatori de pe piata mezelurilor si un important furnizor de preparate din carne pentru hoteluri si restaurante, spune ca lanturile hoteliere regionale si clientii mici din centrele turistice contribuie la cresterea afacerii din segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Avem peste doua sute de clienti numai in Bucuresti, in timp ce la sfarsitul anului trecut aveam aproximativ o suta. Zona noastra de interes s-a extins spre clientii cu prezenta nationala sau regionala, insa sunt foarte atractivi si clientii mici din centrele turistice consacrate", a spus Stefan Padure.
Angst este unul dintre primii cinci procesatori de carne de pe piata interna, cu afaceri de 20 de milioane de euro in primul semestru din acest an si unul dintre principalii furnizori de carne pentru HoReCa.
Potrivit directorului de vanzari, compania a obtinut in primul semestru o cifra de afaceri de 1,5 mil. euro pe sectorul HoReCa. "Anul acesta am estimat o cifra de afaceri de 2 milioane de euro, insa pana la sfarsitul anului vom depasi obiectivul propus".
Dezvoltarea retelelor internationale, a celor locale, acordarea de francize, deschiderea de noi locatii contribuie la cresterea businessului Angst pe acest segment.
Printre clientii companiei se numara hotelurile de patru si cinci stele Crowne Plaza, JW Marriott, Phoenicia Grand Hotel sau Casa Capsa, lanturile hoteliere Continental si Perla Majestic, retelele de restaurante La Mama si City Grill, restaurantele Arcade, Uptown, Mica Elvetie, beraria germana Becker Brau sau restaurantul cu specific brazilian Churrascaria Carnivore.
"Nu orice producator vede ca obisnuite livrarile catre restaurante sau hoteluri. Acestea au cerinte din ce in ce mai diversificate, care nu pot constitui productie de serie. Nu e o piata de volum, ci chiar una generatoare de costuri", spune el. Potrivit lui Padure, in acest moment a fi furnizor de carne pentru HoReCa nu iti aduce un castig imediat, insa in maxim 5 ani se va putea vorbi de profituri.
"Piata va creste pe masura ce vom invata lectia occidentala, iar pasi mai rapizi se vor face dupa integrarea in Uniunea Europeana. In cinci ani vom putea vorbi de profituri", a mai spus el.
Angst livreaza marilor lanturi hoteliere din Capitala in special carne si semipreparate din carne. Potrivit informatiilor directorului de vanzari, compania furnizeaza in jur de 50 de produse pentru clientii din HoReCa.
"Volumul realizat este satisfacator pentru noi, insa nu doar cifra de afaceri sau volumele conteaza in acest segment. Amploarea si cresterile din ultimul timp sunt indicatorii luati in calcul", adauga Padure.
Cu toate acestea, directorul de vanzari al Angst spune ca business-ul din HoReCa poate deveni semnificativ ca pondere in cifra de afaceri a grupului. Padure a precizat ca firma mama din Elvetia realizeaza 60% din livrarile totale in reteaua HoReCa, procent care poate fi atins si pe piata locala, pe masura ce resursele alocate dezvoltarii acestui segment cresc.
"In 2010 e posibil sa ajungem la un nivel asemanator celui din Elvetia pentru reteaua HoReCa. Piata abia acum se formeaza, vin din ce in ce mai multe lanturi internationale, iar cele locale se dezvolta", spune el.
Angst a creat primele produse pentru HoReCa in urma cu cinci ani, insa dezvoltarea segmentului odata cu imbunatatirea stilului de viata a contribuit la cresterea constanta a afacerii Angst. La acestea s-au adaugat investitii speciale destinate productiei pentru hoteluri si restaurante.
"Din investitiile de sase milioane de euro programate pentru acest an, cel putin un milion de euro merg catre achizitia de utilaje specializate de productie pentru HoReCa", spune Padure.
Directorul de vanzari al Angst adauga ca acest segment nu reprezinta exclusiv o livrare de produse si preparate din carne, ci un pachet mai complex. "Trebuie sa vii cu un pachet mult mai complet, care sa acopere nevoile clientului: legume congelate, unt, produse lactate. Noi am facut investitii in fabricile de lactate pentru a fi pregatiti de cresterea pietei", afirma el. Anul trecut Angst a lansat pe piata peste si fructe de mare importate din Vietnam, prezente atat in reteaua de magazine proprii, cat si in segmentul HoReCa.
"Nu impunem cantitati minime, exista fise tehnice pentru fiecare client si produs, avem ore diferentiate de primire a comenzilor pentru HoReCa", a mai spus el. Angst lucreaza numai pe baza de comenzi. "Acest lucru presupune un consum de resurse mai mare, atat materiale, dar in special umane. Avem oameni special instruiti pentru preluarea si pregatirea acestor comenzi", a explicat Padure.
Grupul de firme Angst estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2005, dupa ce a incheiat anul trecut cu afaceri de 40 de milioane de euro.
Anul trecut piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 de milioane de euro. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO