Companii

Strategia unui distribuitor de utilaje cu afaceri de 90 mil. euro: "Nu mai printam zeci de hartii, nu mai mergem doua persoane intr-o masina de patru si am renuntat sa vorbim excesiv la telefon"

Strategia unui distribuitor de utilaje cu afaceri de 90 mil. euro: "Nu mai printam zeci de hartii, nu mai mergem doua persoane intr-o masina de patru si am renuntat sa vorbim excesiv la telefon"

Cel mai vandut utilaj a ramas in continuare buldo-excavatorul, care are o pondere de 50% in vanzarile totale.

12.08.2009, 00:00 936

Afacerile Marcom, distribuitorul marcii nipone de utilaje Komatsu, au resimtit din plin scaderea activitatii din constructii, dupa ce in primul semestru compania a vandut doar 41 de utilaje terasiere (utilizate pentru incarcat, sapat si transport de materiale de constructii), de 11 ori mai putin fata de nivelul de 467 de utilaje vandute in aceeasi perioada a anului trecut.

"Principalele probleme au fost legate de numarul mic de proiecte active pe piata de constructii, lipsa aproape cu desavarsire a conditiilor de finantare bune, perioadele lungi de timp pana cand se finalizeaza un proiect ce implica fonduri europene si nu in ultimul rand falimentele care s-au manifestat si se manifesta in randul firmelor de constructii", spune Razvan Marcu, directorul de marketing al Marcom.

 

A concediat 10% din angajati

In aceste conditii, compania si-a redus cu 10% numarul de angajati, pana la 90 de persoane si a taiat costurile auxiliare activitatii companiei.

"In loc de doua persoane intr-o masina de patru am mers patru, in loc sa vorbim la telefon excesiv, am fost mai clari in exprimare si in loc sa printam zeci de hartii pentru un raport am preferat sa construim rapoarte mai sintetice si care sa necesite volume mai mici de hartie", explica Marcu.

Compania estimeaza pentru anul acesta o scadere cu o treime a cifrei de afaceri, pana la circa 60 mil. euro de la 91 mil. euro anul trecut.

"Credem ca spre sfarsit de an vom castiga cota de piata, pentru ca multe dintre firmele de pe piata au probleme financiare sau sunt in prag de faliment. In plus mai avem venituri si din vanzarile de utilaje pentru care nu exista statistici clare cum sunt macaralele, manipulatoare pentru materiale sau ciocane hidraulice", spune directorul de marketing al Marcom.

Piata va scadea de sase ori

Numarul de utilaje terasiere vandute anul acesta va scadea la 500 de unitati, fata de 2.957 de unitati vandute in 2008. Estimarile de la inceputul anului prevedeau o scadere a vanzarilor pe piata pana la 1.200 de unitati, insa dupa primele sase luni principalii jucatori au revizuit si mai mult previziunile. In valoare, piata de utialje terasiere va scadea de la 240 de milioane de euro la 40 de milioane de euro.

"Acum se vand in medie pe piata 40-50 de utilaje pe luna, fata de anul trecut cand se ajungea si la 250-300 de utilaje pe luna. Piata va mai ajunge la nivelul din 2008 abia peste 3-4 ani. Fata de estimarile de la inceputul anului pesimismul este mai mare, mai ales ca vor veni alegerile si activitatea din constructii va scadea", explica Marcu.

Reprezentantii Marcom afirma ca masurile anticriza ale Guvernului nu au ajutat piata constructiilor si implicit sectorul utilajelor. "Piata de utilaje s-a prabusit in lipsa investitiilor in infrastructura. Guvernul ar trebui sa dea drumul la bani pentru astfel de proiecte pentru a impulsiona vanzarile de utilaje. Constructorii achizitioneaza utilaje doar cand au contractata lucrarea, iar santierele pe care se lucreaza in prezent sunt executate de companii mari care au deja un parc de utilaje", sustin reprezentantii companiei.

Marcom, detinuta de oamenii de afaceri Constantin si Monica Marcu, a fost infiintata in 1992 si distribuie utilaje de constructii marca japoneza Komatsu, macarale Potain, automacarale Grove sau manipulatoare pentru materiale Sennebogen.

Principalii concurenti ai Marcom sunt Terra Romania (distribuitor al marcii JCB), Bergerat-Monnoyeur, (distribuitor al utilajelor Caterpillar) si Liebherr (reprezentantul local al marcii omonime).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO