Companii

Stroe, Dacia: "Logan Sandero nu va costa mai mult de 9.500 de euro"

Stroe, Dacia: "Logan Sandero nu va costa mai mult de 9.500 de euro"

Sandero este primul hatchback (masina cu cinci usi) din istoria Automobile Dacia

05.03.2008, 18:41 21

"Pretul maxim nu va trece de 9.500 de euro pentru versiunea de top a Logan Sandero. Cred ca va reprezenta curand o foarte mare parte a vanzarilor Dacia si va prelua treptat chiar si o parte a clientilor de Logan sedan. Exista chiar si posibilitatea canibalizarii intre modele", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
Pretul de pornire pentru versiunea de baza a Sandero va incepe de la aproximativ 6.400 de euro si va concura indeaproape cu modelul Clio din gama Renault.
Comercializarea Sandero va incepe in Romania din iunie, concomitent cu lansarea pe pietele din Bulgaria si Turcia, urmand ca pana la incheierea anului modelul sa fie introdus pe restul pietelor europene, unde Dacia este prezenta.
"Nu stim care va fi productia totala pentru anul in curs, dar pana in septembrie productia zilnica pentru Sandero va fi de cel putin 500 - 600 de unitati", a declarat Fran?ois Fourmont, presedintele Dacia.
Primul Logan Sandero a fost produs in Romania in octombrie anul trecut, dupa ce Dacia a finalizat procesul de crestere a capacitatilor de productie pana la 350.000 de unitati.
"Fabricarea Sandero a presupus doua faze preliminare. Mai intai cresterea capacitatilor de productie, iar apoi finalizarea modernizarii din sectia de vopsitorie, ceea ce ne-a dus la o productie de 60 de unitati pe ora", a spus Fourmont.
Investitiile pentru productia Sandero in Europa au ajuns la circa 147 mil. euro, din care 65 mil. euro au fost alocate dezvoltarii, iar 82 mil. euro s-au indreptat spre investitii specifice adaptarii liniilor de la Mioveni.
Aceste investitii au fost realizate, potrivit Dacia, in comun cu proiectul de crestere a productiei, care in total a presupus fonduri de 100 mil. euro.
"Inca facem investitii pentru a putea produce, in 2009, 400.000 de masini si in acelasi timp incercam sa adaptam linia de fabricatie pentru a putea schimba mixul de productie in functie de cererea din piata. Este nevoie de acest lucru pentru ca estimarile noastre cu privire la cerere ar putea fi depasite si va aparea nevoia unei productii suplimentare pentru Sandero", a spus Fourmont.
Sandero, primul hatchback din istoria Dacia, este modelul care a introdus si noua sigla a companiei. Modelul, cu o lungime de 4,02 metri, latime de 1,75 m si un ampatament de 2,59 m, va fi echipat, potrivit reprezentantilor poducatorului, cu ambele versiuni de putere ale motorului diesel de 1,5 litri, dar si cu motorizarile pe benzina, 1,4 MPI si 1,6 MPI 105 cai-putere.
"La acest model se lucreaza de mai mult de doi ani si, tehnic vorbind, aveam posibilitatea de a produce Sandero la Mioveni inca de atunci. Trebuie avut in vedere ca productia de modele Logan din Brazilia este realizata in proportie de 70% cu ajutorul componentelor livrate din Romania", a spus Stroe.
Productia de automobile dezvoltate pe platforma Logan va totaliza in acest an, la nivel mondial, 750.000 de unitati, dupa ce anul trecut a ajuns la pragul de 500.000 de unitati.


Toyota pregateste un concurent

Toyota Motor Corporation va lansa peste 2-3 ani un model low-cost ce va concura direct pe segmentul modelului autohton Dacia Logan. Acesta va fi comercializat initial in tari precum India si Brazilia, dupa care va urma prezentarea sa in Europa. "Viitorul model low-cost al lui Toyota nu va concura in niciun caz cu Tata Nano (masina de 2.500 de dolari lansata de compania indiana Tata - n.red.). Acesta va fi similar in dimensiuni cu Dacia Logan", a declarat pentru ZIARUL FINANCIAR Tadashi Arashima, presedinte si CEO al Toyota Motor Europe. (Bogdan Alecu)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO