Companii

Studiu EY: Companiile cred că măsurile de plafonare a preţului la energie nu şi-au atins scopul pentru consumatori, iar peste 75% au declarat că au avut probleme în recuperarea sumelor compensatorii de la buget

Studiu EY: Companiile cred că măsurile de plafonare a...

Autor: Roxana Rosu

04.04.2023, 11:12 124

Companiile din România consideră că măsurile de plafonare a preţului la energie nu şi-au atins scopul pentru consumatori, iar peste 75% au declarat că au avut probleme în recuperarea sumelor compensatorii de la buget, respectiv într-un interval de timp mai mare de 90 zile, ceea ce le-a afectat fluxul de numerar, arată un sondaj realizat de EY.

În plus, regimul fiscal al plafonărilor de preţuri în domeniul energiei a fost perceput drept dificil şi netransparent de 73% dintre companii.

Trei sferturi dintre companiile intervievate (75%) au declarat că se aşteaptă la o creştere în lanţ a preţurilor, în timp ce doar 25% au fost mai optimiste, prevăzând o temperare a acestora în 2023, în urma aplicării Regulamentului european.

Plafonarea preţurilor la energie a fost resimţită de 63% dintre contribuabilii intervievaţi în cadrul studiului EY ca având un impact mare sau foarte mare asupra activităţii lor. Un procent de 21% au spus că această măsură a avut un efect marginal (mic şi foarte mic), iar 16% au declarat că nu au resimţit niciun efect al acestei măsuri.

Ca intervale de întoarcere a sumelor în conturile companiilor, din studiu reiese faptul că aproape jumătate dintre respondenţi (46%) şi-au recuperat banii după mai mult de 90 zile, restul fiind distribuiţi aproape egal pe celelalte intervale de timp, astfel: până în 30 de zile - 20%, până în 60 de zile – 18% şi, respectiv, până în 90 de zile – 16%.

În plus, aproape două treimi dintre companiile intervievate (61%) au declarat că deficitul de cash flow, cauzat de întârzierea recuperării sumelor de la bugetul de stat, a fost dificil de finanţat.

“Se impun consultări mai ample între autorităţi şi contribuabili, ceea ce ar putea reduce nevoia unor schimbări, dacă avem în vedere că, în prezent, aproximativ 67% dintre respondenţi anticipează schimbări viitoare ale regulilor actuale. Mai mult, aproximativ 59% dintre respondenţi estimează că actualele măsuri nu şi-au atins scopul economic din perspectiva consumatorilor, ceea ce întăreşte necesitatea unor reaşezări ale regulilor actuale”, consideră Costin Manta, Partener, Taxe Indirecte, EY România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO