Companii

Sucu: Ne-am asumat reducerea pana la atrofiere a marjelor de profit

Sucu: Ne-am asumat reducerea pana la atrofiere a marjelor de profit

Dan Sucu, proprietarul Mobexepert: Nicio persoana fizica sau societate comerciala nu-si poate permite un credit la acest nivel al dobanzilor

13.05.2009, 14:05 23

Unitatea cu cele mai slabe rezultate din grup a fost cea din Pipera, "care nu are o platforma comerciala in jurul ei", afirma Dan Sucu, proprietarul grupului Mobexpert.

Potrivit ultimelor date disponibile, magazinul Mobexpert din Pipera rula in 2007 afaceri de 34,5 mil. euro, cu un profit net de 3,9 mil. euro si 215 angajati, in timp ce unitatea din Baneasa raporta in acelasi an vanzari de 16,9 mil. euro, un profit net de un milion de euro si avea 149 de angajati.
"Mi-a parut bine ca magazinul din Militari nu a pierdut cifra de afaceri dupa deschiderea kika. Singura data cand am pierdut cifra de afaceri aici a fost cand am deschis magazinul din Pitesti", afirma Sucu. Rezultate mai slabe au avut magazinele din provincie, in vreme ce unitatile din Bucuresti si cele integrate in centre comerciale au vandut mai bine. Proprietarul Mobexpert exclude inchiderea de magazine, insa inca de la inceputul acestui an vorbea de posibilitatea de a opri doua dintre fabricile pe care le opereaza. Pana in acest moment Sucu nu a luat o decizie in acest sens. "Lucrurile nu depind de mine, ci de piata", spune el.
 
Preturi mai mici cu 20% in euro
Omul de afaceri adauga ca piata de mobila a devenit una de ocazie, majoritatea persoanelor restrangandu-si cheltuielile din cauza pesimismului. Prin ocazie se intelege o promotie sau un discount care nu s-ar mai putea repeta. "Majoritatea retailerilor non-food si-au conservat preturile in euro, marindu-le in lei cu echivalentul devalorizarii. Sesizand apetitul consumatorilor in aceasta perioada pentru ocazii, au operat apoi reduceri punctuale de 15-20%. La Mobexpert, am transformat intreaga colectie intr-o ocazie, asumandu-ne mentinerea preturilor in lei, acestea scazand astfel in euro cu peste 20% fata de vara anului trecut. Pentru a tine costurile sub control, am renegociat contractele cu toti furnizorii de materii prime si produse finite, inclusiv cu fabricile noastre, si ne-am asumat reducerea pana la atrofiere a marjelor de profit", a explicat seful Mobexpert, companie ale carei vanzari s-au redus cu 20% in euro in primul trimestru.
 
"Ne pregatim pentru doi ani de dificultati"
Grupul a terminat primul trimestru fara profit, conform estimarilor initiale. In 2008, Mobexpert a avut afaceri de 169 mil. euro, comparativ cu 168 mil. euro in 2007. "Ne pregatim pentru doi ani de dificultati", a mai spus Sucu. El este de parere ca lucrurile nu au cum sa mearga mai bine intrucat costul creditului este mare. "Nicio persoana fizica sau societate comerciala nu-si poate permite un credit la acest nivel", spune omul de afaceri.
Inceputul de an a fost de altfel slab pentru majoritatea retailerilor de mobila de pe piata locala. In primele doua luni ale anului IKEA a raportat o crestere de 5% in lei fata de perioada similara din 2008, in timp ce Elvila a avut in acelasi interval o scadere de 5% a vanzarilor.
Retailul de mobila era estimat anul trecut la 1,3 mld. euro, o piata foarte fragmentata, cu multi jucatori de dimensiuni mici. Cei mai mari retaileri de mobila sunt IKEA, Mobexpert si Elvila. Ei detin conform estimarilor ZF 20% din piata de mobila.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO