Companii

Supliment de putere ascuns intr-o compacta Volkswagen

Supliment de putere ascuns intr-o compacta Volkswagen

Golf GT

17.09.2007, 21:28 19

Dupa ce si-au satisfacut fanii cu modelul Golf R32 si cu Golf GTI, Volkswagen a completat gama modelelor sportive compacte cu Golf V GT, o versiune inferioara in ceea ce priveste puterea, dar nu si sportivitatea.
Noutatea in ceea ce piveste noua generatie GT consta in chiar inima masinii. Motorul este unul de 1,4 litri, cu alimentare pe benzina, care dezvolta 170 de cai-putere, consumul fiind de doar 7,2 litri. Cum au reusit inginerii germani sa produca o putere asa de mare dintr-o cilindree asa de mica? Simplu. Cu ajutorul tehnologiei TSI, care presupune o supraalimentare realizata cu ajutorul unui compresor mecanic. Avantajul sistemului consta in eliminarea pauzelor pentru acumulare de putere intre treptele cutiei de viteze, cuplul fiind furnizat linear prin completarea automata a supraalimentarii.
Diferenta de putere fata de un model de serie nu este observabila la exterior, caroseria, cu exceptia eleronului de pe luneta, fiind identica cu cea a unui Golf V obisnuit. Bineinteles logoul GT, care explica potentialul motorului este prezent pe hayonul masinii precum si pe grila, in stilul suratelor mai mari si mai puternice, GTI si R32.
Reprezentantii producatorului au explicat ca in curand aspectul exterior al automobilului va fi modificat cu o grila si o bara fata cu un accent sportiv, pentru a face mai vizibil caracterul dinamic. Chiar si fara aceste modificari care vor aduce un plus la categoria comportament rutier, vitezele superioare sunt usor de atins datorita elasticitatii motorului, iar cotrolul hergheliei de sub capota nu implica o concentrare suplimentara ca in cazul altor automobile din aceeasi clasa.
La interior au fost necesare insa schimbari inspirate din clasa hot-hatch-urilor clasice. Scaunele instalate prezinta o sustinere laterala sporita, comenzile sunt asezate mult mai practic, iar pozitia de condus ofera o perspectiva rutiera completa.
Pretul pentru o masina care iti ofera un plus clar de putere in conditiile de sofat urbane porneste de la putin peste 18.000 de euro, pentru varianta de caroserie in doua usi si creste pana la 20.082 de euro pentru varianta in patru usi si transmisie automata. Modelul poate fi comandat si cu un propulsor diesel de 2 litri care dezvolta tot 170 de cai-putere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO