Companii

Tabco Campofrio dubleaza investitiile pentru extindere

07.10.2005, 18:52 19

Producatorul de mezeluri Tabco Campofrio, filiala locala a Campofrio Alimentacion din Spania, a anuntat pentru anul viitor un program de investitii de peste 5 milioane de euro, dublu ca valoare fata de cel din acest an. Investitiile companiei se vor axa in special pe dezvoltarea infrastructurii de productie, pe modernizarea flotei de distributie si upgradarea depozitelor regionale.

"Programul nostru de investitii si dezvoltare este "modelat" in functie de politica fiscala si de efectele acesteia, fapt ce ne determina sa ne adaptam strategiile din mers. Principalele obiective vizeaza intarirea marcii si a pozitiei pe segmentul produselor branded (n.red - de marca) si pozitia in key-accounts, care realizeaza in prezent 40% din vanzarile noastre", a declarat Ovidiu Wencz, director general al companiei.

Pentru derularea programului de modernizare a infrastructurii de productie prevazut pentru 2006, compania va apela la un nou program de finantare Sapard, dupa ce in acest an a finalizat prima investitie - de 2 milioane de euro - sustinuta de astfel de fonduri, in cadrul fabricii de la Tulcea.

Valorea investitiilor derulate de filiala romaneasca a Campofrio Alimentacion depaseste 20 de milioane de euro.

In primele opt luni din acest an compania a inregistrat o crestere de 20% a vanzarilor si mizeaza pe o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro la sfarsitul lui 2005, fata de 25 de milioane anul trecut.

"A fost un an bun pana acum. In volum nu am inregistrat cresteri spectaculoase, pentru ca nu am schimbat pretul de anul trecut. Cu toate acestea, am reusit sa absorbim cresterile de costuri cu utilitatile si energia", a mai spus Wencz.

Tabco Campofrio are activitati atat pe segmentul de procesare - businessul de baza -, dar firma se dezvolta si in business-ul fermier, detinand doua ferme de porci in judetul Constanta.

"Din pacate, prevederile Sapard nu permit accesarea de fonduri pentru doua businessuri in acelasi timp, chiar daca ele intra in doua masuri diferite. Noi am avea nevoie de un program Sapard si pentru businessul fermier, nu doar pentru cel din procesare, insa acest lucru nu este posibil", a mai spus Wencz.

El a precizat ca societatea nu doreste sa devina un mare operator pe piata carnii de porc, ci sa-si consolideze businessul de baza. Wencz a mai spus ca sunt putine firme, in sectorul productiei de carne, care au atat bonitatea, cat si capacitatea financiara sa sustina din surse proprii fondurile acordate de Sapard.

"Romania are o incapacitate destul de mare de a absorbi aceste fonduri, suntem inca in urma cu fondurile accesate, iar timpul ramas pana la integrare e destul de scurt. In acest context, ar fi nevoie de o mai buna intelegere a acestui fenomen si de obtinerea unor abordari specifice pentru companiile care pot gestiona astfel de fonduri", a adaugat Wencz. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cris-Tim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli. Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco Campofrio.

Un pachet de 22% din Campofrio Alimentacion este detinut de gigantul american din industria carnii de porc, Smithfield, care a achizitionat in ultimul an pe piata romaneasca majoritatea activelor fostului combinat de crestere a porcilor ComTim Timisoara, un distribuitor de produse alimentare, Agroalim Distribution, si cel mai mare depozit frigorific, Frigorifer Tulcea.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO