Companii

Takata Petri a angajat inca 100 de oameni in fabrica de volane de la Arad si previzioneaza cresterea comenzilor in industria auto

Takata Petri a angajat inca 100 de oameni in fabrica de volane de la Arad si previzioneaza cresterea comenzilor in industria auto
10.02.2010, 00:00 405

Producatorul japonez de componente auto Takata Petri, cu afaceriin jur de 270 mil. euro pe piata locala, continua angajarile lafabrica din Arad odata cu integrarea liniilor de productietransferate la finalul anului trecut de la unitatea de productiedin Walbryzych, Polonia, care a fost inchisa.

In ultimele doua luni compania a angajat in fabrica de volaneauto inca 100 de oameni, mentinand ritmul lunar de crestere apersonalului din cursul anului 2009, cand au fost adusi inca 1.000de oameni.

"In Arad avem acum 4.900 de angajati. Relocarea din Polonia s-aincheiat, iar dupa ce am primit unda verde din partea clientilor ampornit productia si livrarile de componente", a declarat Lux Jacob,director de comunicare Takata Petri AG.

Compania este printre putinii producatori de componente autocare au recrutat oameni in cursul anului trecut si au majoratproductia.

Dupa ce Dacia a prezentat rezultatele comerciale (cu un plus de20% al automobilelor asamblate), doar producatorul de acumulatoriRombat a raportat cresterea productiei (30%) si a exporturilor."2010 nu aduce schimbari. In viitorul predictibil nu am identificatnevoia unor reajustari", a adaugat Lux. Takata produce in Romaniavolane si centuri de siguranta in Arad, unde acum are 4.900 deangajati, si airbag-uri la Sibiu, unde lucreaza 1.500 deoameni.

La inceputul anului Asociatia Constructorilor Romani deAutomobile a anuntat ca in urmatoarele luni producatorii decomponente auto localizati in Romania ar putea intampinadificultati odata cu o scadere a comenzilor din partea partenerilordin vestul Europei, cei mai expusi riscului fiind cei care exportain special in Germania. Asociatia Producatorilor Europeni deAutomobile a identificat o scadere generala de 13% a productiei deautomobile in Europa, in Germania scaderea urmand sa fie mai acuta,de 27,5%.

2010, an de crestere?

Reprezentantii Takata au declarat ca stoparea sau diminuareaprogramelor "Rabla" nu va influenta in niciun fel activitateafabricilor locale, fluxul comenzilor urmand chiar sa creasca."Pentru ca avem in principal clienti din segmentul premium, care nuau beneficiat de programele de casare, avem estimari de crestere inperioada urmatoare. Sunt segmente care exista iar cerere", a spusLux.

Potrivit statisticilor APIA, cererea pentru modele premium lanivel european a inregistrat fluctuatii importante in 2009, insa pefinal de an a revenit pe plus, in special in cazul marcilor Hondasi Mercedes, pentru care produce si Takata.

Takata mizeaza in 2010 si pe comenzile unor marci asiatice careau transferat sau au demarat constructia unor modele de automobilin Europa.

"Cativa producatori din Asia localizeaza aici productiamodelelor lor pentru ca prezenta europeana este foarte importanta.Este deocamdata un volum de comenzi mic, dar in crestere", aadaugat Lux. In acest caz este vorba de marca Kia, care a deschis ofabrica noua in Slovacia in 2007 unde produce modelele cee'd siSportage, si de Hyundai care are din 2008 o fabrica in Cehia undeasambleaza modelul i30.

Kia si Hyundai si-au majorat vanzarile la nivel european cu 5,8%si respectiv 26,6%, in timp ce piata s-a contractat cu 1,6%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO