Companii

Talal El Solh, Caroli: Am inchis fabrica din Cluj, dar nu am luat o decizie privind vanzarea acesteia

Talal El Solh, Caroli: Am inchis fabrica din Cluj, dar nu am luat o decizie privind vanzarea acesteia

Click pentru imaginea marita

05.06.2007, 17:01 209

Caroli Foods, unul dintre principalii producatori de mezeluri de pe piata locala, a inregistrat in primul trimestru din acest an o cifra de afaceri de 22,5 mil. euro, in crestere cu 25% fata aceeasi perioada a anului precedent, spune Talal El Solh, presedintele Caroli.
"Am inregistrat o crestere de peste 25% in primul trimestru din 2007 atat pe fondul cresterii pietei, zece din cele 25 de procente fiind inregistrate din acest motiv, cat si pe baza rezultatelor inregistrate de toate brandurile din portofoliu, dar in special de brandurile Caroli si Gourmet care sunt promovate in prezent prin spoturi tv", a declarat Talal El Solh.
Reprezentantii Caroli au alocat anul acesta 3 mil. euro net pentru promovarea tuturor marcilor Caroli Foods (Gourmet, Caroli, Maestro, Primo, Familia si Sissi).
Potrivit informatiilor oferite de Alfa Cont, investitiile in promovare realizate de companiile din industria carnii s-au dublat anul trecut, pana la 60 mil. euro (suma calculata la rate-card) fata de 31 mil. euro in 2005.
Principalii jucatori din piata spun ca tendinta de crestere a bugetelor de marketing va continua si in acest an, pe baza intensificarii competitiei.
Desi cifra de afaceri a Caroli a crescut semnificativ in primul trimestru din acest an, profitul s-a mentinut la acelasi nivel cu primul trimestru din 2006 din cauza investitiilor realizate de la inceputul acestui an. Reprezentantii companiei nu au precizat care a fost rezultatul net raportat de Caroli in primele trei luni ale anului.
Caroli a anuntat pentru anul acesta investitii de aproximativ 5 milioane de euro in construirea a doua noi centre de logistica in Pitesti si Cluj, in parcul auto, dar si in dezvoltarea lantului de magazine Maestro.
Dupa ce anul trecut a preluat producatorul clujean Maestro Industries prin intermediul unei tranzactii de aproximativ 5 mil. de euro, Caroli a relocat intreaga productie de la Cluj in fabrica detinuta la Pitesti si a inchis fabrica Maestro in luna februarie, intentionand sa o transforme intr-un centru logistic in cursul acestui an.
"Ne-am relocat activitatea intr-un nou depozit, dar nu in cadrul fabricii Maestro. In aceasta fabrica nu se mai desfasoara activitati in acest moment, insa nu am luat inca o decizie referitor la ce se va intampla in viitor cu aceasta locatie", a spus presedintele Caroli.
Reprezentantii Caroli au achizitionat odata cu Maestro si lantul de magazine detinut de compania clujeana. In prezent, producatorul detine cinci magazine, toate in zona Clujului, dar ia in considerare extinderea acestui lant si in Pitesti.
"Am deschis deja unul dintre cele doua magazine pe care doream sa le deschidem anul acesta si am inchis intre timp unul dintre magazinele vechi. In acest moment cautam noi locatii potrivite pentru urmatoarele magazine", a explicat El Solh.
Caroli Foods a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 92,1 milioane de euro, in crestere cu 47% fata de anul precedent si un profit net de 1,6 milioane de euro, in scadere de la 2,1 milioane de euro in 2005, potrivit informatiilor companiei. Anul trecut, Maestro a reprezentat aproximativ 15% din afacerile Caroli. Pentru anul acesta compania estimeaza o cifra de afaceri de 125 de milioane de euro, in crestere cu 25-30% fata de 2006.
"In acest moment, constatam ca previziunile noastre pentru primul trimestru al anului 2007 se adeveresc in buna masura. De aceea avem motive sa credem ca estimarea de crestere de 30% este corecta", a declarat presedintele Caroli.
Compania a finalizat in luna decembrie a anului trecut o investitie de 2 milioane de euro in extinderea fabricii de mezeluri din Pitesti, TC Affaires, in timp ce alte 4 milioane de euro au fost alocate pentru construirea unei noi fabrici de salamuri crud-uscate in apropierea primei unitati de productie, Indcarf.
Compania are in prezent o capacitate lunara de 2.500-3.000 de tone de salamuri fierte si 150 de tone de salamuri crud-uscate. Grupul Caroli Foods este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si Indcarf (axata pe productia de mezeluri crude si pe depozitare).
Piata preparatelor din carne, estimata a avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, va creste anul acesta cu 10% fata de 2006 pe fondul dezvoltarii lanturilor de retail si cresterii capacitatilor de productie a principalilor producatori de mezeluri din piata, CrisTim, Caroli, Aldis, Angst, Elit si Tabco-Campofrio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO