Companii

Tariceanu spune ca a clarificat procedurile legislative pentru privatizarea Automobile Craiova

Tariceanu spune ca a clarificat procedurile legislative pentru privatizarea Automobile Craiova

Valoarea Automobile Craiova este estimata la aproximativ 800 mil. euro

23.08.2007, 18:49 17

Premierul Tariceanu a declarat ca a "clarificat" in discutia de marti cu presedintele Senatului procedurile legislative care vor fi parcurse in cazul legii speciale pentru privatizarea Automobile Craiova si ca spera ca termenul de 1 septembrie pentru semnarea contractului cu Ford sa fie respectat.
Privatizarea Automobile Craiova a facut obiectul unei discutii pe care premierul Calin Popescu Tariceanu a avut-o marti cu presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale, Florin Georgescu, si secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu.
Tariceanu a amintit ca uzina din Craiova va fi privatizata printr-o lege speciala pentru care este nevoie de sprijinul Parlamentului.
Premierul a insistat asupra faptului ca statul privatizeaza Daewoo Craiova si nu Automobile Craiova, bazat pe considerentul ca nu sunt vandute activele imobiliare ale companiei.
"Trebuie sa fim atenti la diferenta intre valoarea economica si valoarea activelor imobiliare", a spus Tariceanu.
Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul roman prin AVAS, care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice.
Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Daewoo Automobile a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania sud-coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor intre Daewoo Motor Co si Daewoo Auomobile Romania, a fost semnat in luna august 2006.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anuntat, in urma cu doua saptamani, ca a solicitat Ford sa imbunatateasca oferta financiara pentru Automobile Craiova si ca trecerea societatii in proprietate privata va fi efectuata pe baza unei legi speciale.
Comisia de privatizare a Automobile Craiova a cerut Guvernului, la inceputul lunii august, sa aprobe un memorandum privind finalizarea tranzactiei printr-o lege speciala si sa fie mandatata sa poarte negocieri pentru acest tip de tranzactie.
AVAS a anuntat ca Ford va depune oferta financiara imbunatatita pentru preluarea Automobile Craiova dupa ce reprezentantii constructorului american si ai statului roman vor agrea forma finala a contractului de privatizare.
Principala problema discutata in negocierile dintre statul roman si compania Ford este legata de datoriile uzinei de la Craiova, investitorul american dorind sa preia "o societate curata", fara vechile restante fata de creditori, a declarat recent Tariceanu.
"In ceea ce priveste problema pieselor de schimb, aceasta face parte din regulile stabilite", a spus premierul.
Reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, in luna iulie, oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntand ca in anul 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro.
Ford are in curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmand ca productia unitatii sa fie destinata in special exportului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO