Companii

Timis vrea sa incheie un parteneriat cu un lant de supermarketuri din Germania

Timis vrea sa incheie un parteneriat cu un lant de supermarketuri din Germania
12.11.2009, 23:22 60

Radu Timis, antreprenorul care a construit unul dintre cele maimari afaceri de familie din industria locala a mezelurilor,CrisTim, intentioneaza sa incheie pana la finalul acestui an unparteneriat cu un lant de supermarketuri german pentru a cresteexporturile companiei in Europa Centrala si de Vest.

"Avem doi distribuitori noi in Londra care vor preluadistributia produselor noastre de saptamana viitoare, iar in acestmoment suntem in discutii cu un lant de supermarketuri din Germaniain care speram sa fim prezenti cu brandul propriu pana la finalulanului", a adaugat Timis. El nu a dezvaluit numele lantului germande supermarketuri, dar a mentionat ca acesta nu este prezent peplan local.

CrisTim exporta in acest moment doar mezeluri fiert-afumate siconserve in Italia, Spania si Anglia, dupa ce Comisia Europeana asistat, de la inceputul anului 2007 pana la finalul anului 2009,exporturile de carne de porc si produse procesate din carne de porcpe fondul cazurilor de pesta porcina inregistate pe plan local.Singura posibilitate de export permisa vizeaza produselefiert-afumate (parizer, sunca, carnati etc.), supuse unui tratamenttermic de minimum 70 de grade Celsius.

Exporturi de peste 20 mil. euro

Producatorul intentioneaza sa creasca anul viitor procenteledetinut de exporturi din bussinessul de mezeluri de la 5% la 20%,adica la intre 19 si 25 de milioane de euro, potrivit estimarilorZF pe baza evolutiei companiei din acest an.

Daca Romania va relua insa exporturile de produsecrud-uscate(salam de vara, salam de sibiu, babic, ghiudem etc.) sicarne proaspata din 2010, dupa ce Comisia Europeana si-a dat recentacordul, producatorul de mezeluri sustine ca exporturile CrisTimvor creste chiar mai rapid. Omul de afaceri a decis sa extindabusinessul CrisTim si pe alte piete deoarece este de parere ca nueste bine sa depinzi doar de o singura piata, cu atat mai mult cucat este vorba despre cea locala. "Piata mezelurilor este sezonierain Romania. In perioada ianuarie- aprilie consumul si implicitvanzarile scad, ceea ce in pietele din Occident nu se intampla. Incazul meu, daca vanzarile scad sub 84 de tone pe zi, pot inregistrapierderi", a explicat Timis.

Lipsa lichiditatilor afecteaza piata

De asemenea, el sustine ca piata locala a mezelurilor se vaconsolida pe perioada de criza economica, multi producatori fiindafectati in aceasta perioada de lipsa lichiditatilor si de cea aunui brand puternic.

Radu Timis a surprins anul acesta intreaga piata dupa ce aschimbat doua echipe de executivi scoliti in multinationale si s-aintors impreuna cu sotia sa la conducerea companiei pe care aufondat-o in urma cu 15 ani. Cei doi coordoneaza trei unitati deproductie in Filipestii de Padure, judetul Prahova, si o retea demagazine dezvoltata mai ales in Capitala. In cadrul grupuluiCrisTim, care in 2008 a avut afaceri consolidate de aproxi-mativ120 mil. euro, lucreaza in prezent 1.700 de angajati, cu 300 depersoane mai putin fata de finalul anului trecut, in urma planuluide restructurare a companiei pus in practica anul acesta de RaduTimis pe fondul crizei economice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO