Companii

Ţiţeiu, Arcon: Noi nu ne considerăm în criză, aşteptăm revenirea pieţei în 2011

Ioan Ţiţeiu, proprietarul producătorului de materiale de construcţii Arcon din Sfântu Gheorghe: Creşterea se explică prin intensificarea eforturilor de vânzare în prima jumătate a anului şi prin majorarea exporturilor cu 25%. O cotă importantă din exporturi merge în Bulgaria, Ungaria şi Grecia.

Ioan Ţiţeiu, proprietarul producătorului de materiale de construcţii Arcon din Sfântu Gheorghe: Creşterea se explică prin intensificarea eforturilor de vânzare în prima jumătate a anului şi prin majorarea exporturilor cu 25%. O cotă importantă din exporturi merge în Bulgaria, Ungaria şi Grecia.

23.06.2010, 23:19 235

Economia românească a avut întotdeauna perioade de creştere şide scădere după 1990, iar etapa de acum ar fi venit oricum chiardacă nu intervenea criza la nivel global. Am fost obişnuiţi cucreşteri foarte mari, anormale ale vânzărilor. Noi nu ne considerămîn criză, care este mai mult la nivel psihologic, din cauzainformaţiilor negative de pe pieţele externe", explică Ţiţeiu.

Antreprenorul român deţine un business anual de circa 86 mil.lei (20,3 mil. euro) şi 160 de angajaţi. Pentru anul acestacompania şi-a bugetat o creştere de 10%, până la circa 95 mil. lei."Cred că piaţa construcţiilor îşi va reveni în curând, dacă nu în adoua parte a anului, atunci în 2011", susţine Ţiţeiu.

Arcon este cel mai mare producător de membrane bituminoase de pepiaţa locală şi unul dintre principalii producători de polistirenexpandat. Compania a înregistrat în primele cinci luni ale anului ocreştere de 15% în volum pe segmentul de membrane bituminoase şi de9% în valoare, comparativ cu perioada similară din 2009.

"Creşterea se explică prin intensificarea eforturilor de vânzareîn prima jumătate a anului şi prin majorarea exporturilor cu 25%. Ocotă importantă din exporturi merge în Bulgaria, Ungaria şiGrecia", a spus Ţiţeiu.

Compania produce şi polistiren expandat, segment pe care aînregistrat o creştere de 8,6% în volum, însă o scădere de 5% învaloare, din cauza reducerii preţului la unele produse. "Explicaţiapentru diminuarea vânzărilor a fost scăderea preţului mediu devânzare. Dacă în 2008 era de 30 de euro pe metru cub, în 2009 aajuns la 26 de euro, pentru ca în 2010 să avem un preţ mediu de23,3 euro fără TVA la vânzarea acestor produse", explică Ţiţeiu.Fiecare din cele două materiale de construcţii contribuie cujumătate la afacerile companiei.

A început cu stupi de albine

Ţiţeiu a intrat în afaceri încă din mai 1990, când şi-a deschisun atelier mecanic în care producea piese de schimb pentruindustria tutunului, iar fondurile iniţiale au provenit dinvânzarea unor stupi de albine.

"La începutul anilor '90 puteai să faci orice business, amexportat mobilă, am importat şampoane. Afacerea cu membranebituminoase am început-o în 1993, iar în 1994 am câştigat cea maimare lucrare de hidroizolaţie făcută vreodată în România pentrufabrica Daewoo de la Craiova de 450.000 de metri pătraţi", afirmăproprietarul Arcon, care nu ia în considerare vânzarea companiei şia refuzat două oferte de preluare în anii trecuţi.

Construcţia primei fabrici de membrane bituminoase a fostîncepută în 2002 şi finalizată doi ani mai târziu, iar în 2005 aînceput producţia de polistiren expandat. Ulterior, în 2007 şi 2008au fost extinse fabricile, care pot ajunge în prezent la ocapacitate maximă de producţie de 20 de milioane de metri pătraţide membrane bituminoase şi 900.000 de metri cubi. Unităţile deproducţie sunt întinse pe o suprafaţă de 60.000 de metri pătraţi,la care se mai adaugă alţi 15.000 mp pentru extinderile viitoareale fabricilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO