Companii

Topul multinationalelor din bere

Topul multinationalelor din bere

Click pentru imaginea marita

25.08.2008, 14:50 86

Filialele locale ale multinationalelor din industria berii au realizat anul trecut afaceri cumulate de 764,4 milioane de euro, in crestere cu 28,1% fata de rezultatele obtinute in urma cu doi ani. In acelasi timp, profiturile celor patru producatori au ajuns la 121,8 milioane de euro, cu un avans de 22,4% fata de 2006 si de trei ori mai mare fata de acum trei ani, potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor.
Cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a fost inregistrata de Ursus Breweries, filiala grupului sud-african SABMiller, care cu un plus de 47,7% a avut anul trecut afaceri de 278,2 milioane de euro. Heineken Romania, reprezentanta grupului olandez cu acelasi nume, a trecut si ea pragul de 200 de milioane de euro in 2007, dar cu doar 7,7 milioane de euro, cedand astfel primul loc principalului sau competitor, Ursus, potrivit aceleiasi surse.
Rezultatele financiare raportate de Heineken Romania catre Ministerul de Finante sunt castigurile nete ale producatorului in urma deducerii accizelor pe baza volumelor de vanzari inregistrate.
Diferenta dintre cifrele de afaceri ale primilor doi producatori de bere va fi cel mai probabil redusa anul acesta dupa ce Heineken va integra afacerea Bere Mures, achizitionata de filiala locala a producatorului olandez in luna martie a acestui an. Compania mureseana a finalizat anul trecut cu afaceri de 53,4 milioane de euro si un profit net de 12,7 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.
Heineken continua sa fie lider al pietei berii, dar doar din punct de vedere al profitului, producatorul inregistrand anul trecut un profit net de 44,3 mil. euro, in crestere cu 65,2% fata de 2006, conform Ministerului de Finante. In acelasi timp, Ursus Breweries a obtinut un profit de 40,4 milioane de euro, in crestere cu doar 15% fata de anul precedent, cand realiza un castig de 35,1 mil. euro.
Locul doi din punct de vedere al ritmului de crestere al profitului apartine filialei locale a producatorului belgian InBev, producatorul Bergenbier, care a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 188,1 mil. euro, in crestere cu 18,8%, si un profit net de 31,9 mil. euro, mai mare cu 49,7% fata de rezultatele obtinute in urma cu doi ani.
Cea de-a patra multinationala din industria berii, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a realizat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de doar 9% fata de anul precedent, la 90,4 mil. euro, in timp ce profitul net a scazut de aproape trei ori, de la 16,3 mil. euro la 5,2 mil. euro.
Din volumul de 19,4 milioane de hectolitri de bere vandut anul trecut in Romania, cele patru multinationale au comercializat 15,15 milioane de hectolitri, in crestere cu 20,2% fata de 2006. Ursus Breweries, Heineken Romania, InBev Romania si URBB detineau la finalul lui 2007 aproximativ 80% din piata berii si circa 30 de branduri din cele peste 100 comercializate pe plan local.
Piata locala a berii a depasit anul trecut 1,2 miliarde de euro, atingand un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu doar 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006, cand realiza un volum al vanzarilor de 17,7 milioane de hectolitri, potrivit studiilor Asociatiei Berarii Romaniei si Institutului National de Statistica (INS). Cresterea inregistrata in 2007 a fost sub avansul obtinut in 2006, de 16,4%, pe fondul unei reduceri a vanzarilor in ultimul trimestru al anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO