Companii

Toyota Land Cruiser sau 75.000 de euro pentru 20 metri cubi de masina

Toyota Land Cruiser sau 75.000 de euro pentru 20 metri cubi de masina

Land Cruiser V8 are o lungime de 4,95 m, o latime de 1,97 m si o inaltime de 1,91 m, fiind una dintre cele mai mari masini din clasa ei

08.04.2008, 14:54 104

In peisajul rutier romanesc SUV-rile nu mai sunt de mult timp o noutate, insa automobile precum Land Cruiser V8 sau concurentii sai Mercedes GL, Porsche Cayenne Turbo sau Range Rover TDV8 vor prezenta intotdeauna interes.
Toyota Romania a introdus recent pe piata autohtona noua generatie a "navei" off-road Land Cruiser, punand la incercare pe un traseu mai mult decat solicitant chiar varianta de top, din seria 200, echipata cu un motor V8 diesel de 4,5 litri.
Interesul pentru acest model nu se datoreaza aspectului exterior, ci in principal capacitatilor de rulare pe aproape orice fel de teren. Categorisirea este indreptatita de faptul ca nu multi sunt cei care se incumeta sa achizitioneze SUV-uri care pot urca o panta cu inclinatie de 44 de grade, preferand la preturi asemanatoare, intre 70.000 si 100.000 de euro, o masina care doar sa ii transporte in oras.
Interesul pentru Toyota Land Cruiser V8 s-a concretizat in primele doua luni ale anului in zece comenzi, care au fost deja livrate. Pretul variantei cu motorizare diesel de 4,5 litri si 286 de cai-putere porneste in Romania de la 74.100 de euro cu TVA inclusa, pentru varianta de echipare executive, si ajunge la mai mult de 85.000 de euro pentru varianta de echipare VIP.
Modelul beneficiaza si de un motor alimentat cu benzina, de 4,7 litri care dezvolta 288 de cai-putere si al carui pret de lista variaza intre 74.100 si 85.600 de euro cu TVA inclusa.
In ciuda preturilor, reprezentantii importatorului Toyota au declarat ca se asteapta in acest an la vanzari de 150 de unitati numai pentru varianta Land Cruiser V8 si ca exista deja comenzi pentru 50 de unitati, chiar mai mult decat spera sa vanda unele modele de clasa medie din acelasi segment de pret.
Dar ce ofera V8 pentru 85.000 de euro in afara de unul dintre cele mai performante sisteme de tractiune 4X4? In primul rand un aspect mai bine pus la punct decat predecesorul din seria 100, noua varianta explicand parca de la prima privire atuurile motorului de sub capota si confortul interiorului.
Linia exterioara, cu toate ca nu a evoluat foarte mult, este mult mai agresiva si creeaza o impresie de soliditate si robustete, fara insa a parea un vehicul monoton, cu aspect de SUV de origine nord - americana. Daca am amintit de americani, trebuie mentionat ca si consumul este departe de a fi asemanat cu cel al modelelor off-road americane, situandu-se la putin peste 10 litri in ciclu de rulare mixt.
Interiorul, cum era de asteptat, se incadreaza in linia japoneza, cu o mare atentie acordata detaliilor, toate finisarile fiind realizate dupa un standard clar, care nu lasa loc erorilor. Cand am inteles ca varianta testata va fi echipata cu 7 scaune, am crezut ca va exista si un neajuns la capitolul spatiu, dar am fost contrazisi rapid.
Cu o lungime de 4,95 m, o latime de 1,97 m si o inaltime de 1,91 m ar fi fost chiar foarte greu sa reusesti sa aglomerezi o astfel de masina. Daca finisarile si spatiul au fost primele caracteristici apreciate, confortul si ergononia interiorului echipat cu tapiserie de piele si insertii discrete de lemn au urmat, fiind apreciate chiar si intr-un traseu off-road organizat de participanti la raliul Paris-Dakar.
Totodata am apreciat si sistemele de siguranta ABS, EBD si BA (asistenta la franare) pentru orice fel de suprafata de rulare, chiar si in noroi de 30 de cm adancime, precum si asistenta la coborare sau pornire in rampa, diferentialul central Torsen LSD sau sistemul de control al stabilitatii VSC. Acesta din urma isi ia uneori prea in serios insa rolul de protectie astfel ca pentru a iesi dintr-o situatie limita trebuie decuplat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO