Companii

Transportatorii contestă harta autostrăzilor lui Ponta

Autor: Cătălina Butan,

09.12.2013, 00:06 139
Ruta Bucureşti - Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu (DN 7) este cea mai uzitată cale de transport de către ca­mi­oa­nele grele, a spus la ZF Live Dan Cotenescu, manager al Dacodasoft, companie care administrează bursatransport.ro.
 
„Cifra zilnică raportată de CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică – n.red.) este de aproape 1.900 de camioane pe valea Oltului. Pe DN1, varianta propusă actualmente de guvern, cifra este de 1165. Dacă luăm în considerare şi centrele industriale auto care funcţionează astăzi la Ploieşti şi Craiova, rezultă că acel culoar de transport gândit pe Valea Oltului este preferabil“, a spus managerul.
 
Guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, dar care nu va ajunge şi pe ruta Sibiu -Piteşti, aşa cum era stabilit iniţial, ci pe ruta Sibiu - Braşov - Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.
 
Porţiunea Sibiu - Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la ca­pitolul „priorităţi până în 2022“, ceea ce înseamnă că autostrada peste munţi care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltului, considerată una dintre cele mai aglo­me­rate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un de­ceniu.
 
„Dacă specialiştii tehnici şi financiari mi-ar confirma pă­re­rea, prima autostradă pe care aş construi-o dacă aş fi la gu­ver­nare ar fi Bucureşti - Piteşti - Vâlcea - Sibiu, până la Nă­dlac. Prin lipsa acestei autostrăzi, pier­de­rile transportatorilor pot fi cuan­ti­ficate în fiecare zi“, a mai spus Co­tenescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO