Companii

Tranzacţie pe piaţa companiilor de cercetare: Nielsen cumpără MEMRB

Autor: Cristina Roşca

09.02.2011, 23:49 491

Compania de cercetare de piaţă de origine cipriotă MEMRB, cu oistorie de peste 40 de ani în domeniu, a fost achiziţionată lanivel mondial de The Nielsen Company, unul dintre competitoriisăi.

Tranzacţia a fost perfectată la nivel internaţional şi implicăactivităţile subsidiarelor celor două companii din mai multe ţări,printre care şi România.

"The Nielsen Company a achiziţionat operaţiunile MEMRB în 28dintre cele 32 de ţări în care această companie operează.Obiectivul nostru imediat va fi să lucrăm cu MEMRB pentru a asigurao tranziţie facilă pentru clienţii noştri", au declaratreprezentanţii The Nielsen Company, adăugând că nu pot oferideocamdată mai multe detalii.

Reprezentanţii MEMBRB România au spus: "urmează o perioadă deintegrare pentru noi, însă focus-ul rămâne pe clienţi, care nutrebuie să fie afectaţi de această tranzacţie".

Nielsen România a avut în 2009 afa­ceri de 3,46 mil. euro, cu opierdere de 685.000 de euro. MEMRB România a avut în 2009 afaceride 3,28 mil. euro şi profit brut de circa 65.000 de euro.

The Nielsen Company, cu opera­ţiuni în peste 100 de ţări, esteun gigant în domeniul cercetării media, care a avut anul trecutafaceri de 5,12 miliarde de dolari (3,87 miliarde de euro) şi unprofit operaţional de circa 715-730 de milioane de dolari (540-552de mili­oane de euro).

Divizia de cercetare de piaţă a The Nielsen Company esteACNielsen, prezentă şi pe piaţa locală.

La nivel internaţional compania cipriotă MEMRB, printre ai căreiclienţi se numără L'Oreal, Philip Morris şi Procter&Gamble,acoperă Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi nordulAfricii.

Deşi valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică, site-ul deştiri Cyprus Mail vehiculează o valoare de peste 60 de milioane deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24