Companii

Un brand nou de scotch pe o piata in scadere

02.10.2003, 00:00 13

Producatorul britanic de scotch Cutty Sark International a decis sa intre pe piata romaneasca cu o marca de scotch, in ciuda scaderii dramatice a pietei de whiskey din ultimii ani.
Compania a intrat cu marca Cutty Sark, prin intermediului importatorului de bauturi alcoolice Heinrig Impex si estimeaza ca in acest va vinde circa 1.800 de litri de scotch.
"Intram acum in Romania in ideea ca poate peste cinci-sase ani vom asista la o explozie a vanzarilor, daca taxele vor scadea. In acelasi timp, simtim ca piata romaneasca are acelasi profil cu cele pe care deja activam," a declarat Robert Cecil, director international de vanzari la Cutty Sark.
Piata de whiskey din Romania a scazut foarte mult in ultimii ani, din cauza cresterii taxelor si accizelor la importuri.
Daca pe la mijlocul anilor '90 vanzarile ajunsesera la peste un milion de litri, anul trecut au scazut la jumatate, conform unor studii.
"Scaderea va continua si in acest an, dar nu va mai fi atat de mare," a spus Anamaria Costache, director general al Heinrig Impex.
Printre cele mai cunoscute marci de whiskey pe piata romaneasca sunt Johnnie Walker, importat de grupul GFS si Jack Daniel's, importat de Allied Domecq Romania.
Heinrig estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 600.000 de euro la produsele comercializate pe piata interna, in crestere cu 60% fata de anul trecut.
In 2004, compania si-a propus sa-si dubleze vanzarile la 1,2 milioane de euro. Aceste valori reprezinta doar 4% din totalul vanzarilor companiei, care mai desfasoara si activitati de duty free, in cele sase magazine ale sale, aflate la punctele de frontiera. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO