Un nou brand internaţional vine în România: Esquires Coffee deschide prima unitate în mall-ul Veranda din Bucureşti

23 iun 2018 Autor: Cristina Rosca

Esquires Coffee, un jucător internaţional de pe piaţa de cafenele prezent în Marea Britanie, Canada, Irlanda, Orientul Mijlociu, Australia şi Asia, deschide prima unitate din România. Aceasta este amplasată în mall-ul Veranda de lângă Bucur Obor. Compania va veni pe piaţa locală în sistem de franciză, la fel ca celelalte branduri internaţionale precum Starbucks sau Gloria Jean’s.

Începând cu acest an compania fondată în 1993 în Canada a intrat pe piaţa din Portugalia şi România şi are în plan să pătrundă şi în Polonia. În Europa, lanţul de cafenele a venit în 2000 şi a pariat întâi pe Marea Britanie şi Irlanda, pentru ca acum să se extindă pe alte pieţe. Momentan există peste 130 de unităţi, potrivit datelor existente, însă expansiunea continuă.

Ziarul Financiar a scris în urmă cu mai multe luni că Esquires Coffee tatonează piaţa din România alături de alte nu­me precum Costa Coffee. Alături de cele două, şi trei dis­tri­buitori de cafea – Moak, illy şi stretto –, precum şi o serie de fonduri de investiţii se uită la piaţa locală de cafenele şi ba­ruri, potrivit surselor din piaţă. Cele mai multe caută să intre printr-o preluare care să le asigure o poziţie puternică pe o piaţă foarte fragmentată unde liderul, Starbucks, are doar 2% din totalul vânzărilor de 4 mld. lei. Piaţa de cafenele şi baruri a fost însă una dintre cele mai lovite de criza financiară din 2009, care a dus la dispariţia unor branduri locale impor­tan­te precum Turabo, dar şi a unora internaţionale precum Costa Coffee sau Dunkin Donuts. Acestea din urmă au în­cer­cat să atace piaţa locală, însă după câţiva ani de activitate au ieşit.

Astăzi, într-o perioadă în care economia creşte, la fel şi puterea de cumpărare, românii sunt tot mai dispuşi să iasă în oraş şi să cheltuie pe produse „de răsfăţ“ cum este cazul cafelei, spre exemplu.

În acest context, nume noi se uită către piaţa locală pentru a-şi face intrarea pentru prima dată sau pentru a face o nouă încercare.

Între jucătorii deja existenţi, pe primele locuri ca vânzări se numără Starbucks, McCafe (parte a McDonald’s), Gloria Jean’s, 5 to Go şi The Coffee Shop. Ultimele două sunt afaceri locale, dezvoltate de antreprenori români, astfel că ar putea deveni interesante în cazul unei intrări a unui lanţ străin.

În rest piaţa este împărţită între un număr foarte mare de jucători locali. Aceştia deţin de regulă un bar sau o cafenea fiecare.

 

 

 
Cuvinte cheie:
bucuresti
, piata
, cafenele
, deschidere
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide