Bogdan Garofeanu, 37 de ani, un manager care lucrează de aproape opt ani pentru producătorul de băuturi energizante Red Bull, a preluat de la începutul acestui an funcţia de director general al Red Bull Rusia.
El a ajuns astfel la al patrulea rol în cadrul companiei, unde s-a angajat iniţial ca marketing manager pe România, Bulgaria şi Republica Moldova (din 2008 până în 2010). Ulterior, timp de doi ani şi două luni a fost directorul general al Red Bull România şi Moldova, iar de la jumătatea anului 2012 până la începutul acestui an a fost managerul pe marketing al Red Bull pentru sudul Europei.
În România, businessul Red Bull a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de peste 12,7 mil. euro, în timp ce businessul din Rusia este de 5- 6 ori mai mare, potrivit unor surse din piaţă.
Absolvent al Academiei de Studii Economice, Garofeanu a lucrat încă din timpul studenţiei, când a fost operator de sondaje pentru IMAS şi apoi agent de asigurări, pentru ca apoi să lucreze timp de circa doi ani pentru o mică afacere a părinţilor, potrivit declaraţiilor sale acordate în cadrul unui interviu în Ziarul Financiar în urmă cu zece ani.
Rusia a devenit în ultimii ani o destinaţie preferată de către managerii români, având în vedere că există deja un „pol“ de români care lucrează ca directori pentru companii precum PepsiCo Rusia (o companie cu afaceri de 5 mld. euro pe an condusă de Silviu Popovici) sau Inditex (condusă în Rusia de Lucian Dorobanţu, sau fabrica Procter& Gamble din Novomoskovsk (condusă de Adina Pascu, cea mai mare fabrică a P&G din Europa).