Companii

Unilever nu integreaza inca distributia Napoca

06.07.2009, 16:33 41

Compania Unilever, care a intrat in acest an pe piata locala a inghetatei prin lansarea produselor diviziei Algida si prin achizitia brandului Napoca de la Friesland Foods, va activa in 2009 pe piata de profil cu doua sisteme diferite de distributie.

"Algida si Napoca au modele de afaceri diferite. Distributia Napoca este buna in prezent si vrem sa pastram doua sisteme de distributie pentru cele doua afaceri, dar incercam sa gasim sinergii acolo unde este posibil", a afirmat Daniel Barbulescu, Category Manager Ice Cream in cadrul Unilever South Central Europe.
La nivel local, portofoliul de inghetata al companiei include in prezent aproximativ 50 de produse diferite.
Brandurile Algida, dintre care unul singur este local, Big Milk, sunt distribuite in Romania de catre Macromex, cea mai mare companie de distributie de alimente congelate de pe piata.
La randul sau, inghetata Napoca este distribuita de catre companiile specializate pe acest tip de servicii cu care Friesland Foods avea parteneriat inca dinainte de vanzarea acestui brand catre Unilever. Sistemul de distributie al Napoca acopera in special regiunea Transilvaniei, potrivit datelor din piata.
Tranzactia prin care Unilever a preluat Napoca, de peste 10 mil. euro, potrivit unor surse din piata, a inclus si achizitia liniei de productie de inghetata a Napolact, companie din grupul Friesland Foods.
"Inghetatele Napoca sunt in continuare produse in fabrica din Cluj a Napolact. Fabrica a ramas in proprietatea Friesland, Unilever preluand doar anumite active - linia de productie de inghetata, masinile de distributie si cabinetele frigorifice; preluarea acestor active este parte din tranzactia de achizitie. In acest an nu vom modifica nimic in modelul nostru de productie", a mai spus Barbulescu.
De cealalta parte, inghetata Algida distribuita la nivel local provine din fabricile Unilever din Italia, Franta, Germania, Polonia si Ungaria.
Intrarea Unilever pe piata de profil, estimata la 120-140 mil. euro, ar putea lua din cota de piata a producatorilor romani, care detineau anul trecut circa 70% din vanzarile totale de inghetata din Romania.
Cel mai mare competitor al Algida este insa Nestlé Ice Cream, divizia companiei elvetiene Nestlé, datorita faptului ca majoritatea produselor sale sunt pozitionate pe segmentul superior de pret.
Nestlé este activa pe piata locala a inghetatei din 2006, dupa preluarea companiei grecesti Delta. Nestlé Ice Cream estima in 2007 ca detine o cota de piata de 23% in Romania.
Anul trecut, Napoca a avut vanzari de circa 8 mil. euro, cota sa de piata putand fi estimata astfel la 6-7%, conform datelor din piata.
Pe piata romaneasca, Unilever este al doilea mare jucator in sectorul bunurilor de larg consum, dupa Procter & Gamble, si unul dintre cei mai mari investitori in publicitate.
Compania a realizat in 2007 afaceri de 165 de miliooane de euro in Romania, potrivit ultimelor date disponibile. In portofoliul sau se afla si detergentii Dero, produsele de ingrijire a corpului Dove sau margarina Rama.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO