Companii

Unităţi de lux cu sute de camere au terminat pe pierderi anul trecut. Singurul care a avut profit este un boutique cu 17 camere

Unităţi de lux cu sute de camere au terminat pe...

Autor: Mirabela Tiron

22.07.2013, 00:04 784

Hotelurile de cinci stele JW Marriott, Ra­dis­son Blu, Intercontinental, Howard Johnson, Athenee Palace Hilton, cele mai mari unităţi de lux, ce cumulează circa 2.000 de ca­mere în Bucureşti, au finalizat anul trecut pe pierderi, potrivit datelor publicate pe Minis­te­rul de Finanţelor de firmele pe care sunt înregistrate aceste hoteluri.

Dacă firma pe care este înregistrat hotelul JW Marriott, cu 402 camere, şi-a dublat pierderile nete la circa 4,7 milioane de euro anul trecut faţă de anul anterior, compania pe care funcţionează complexul hotelier Radisson Blu a reuşit să le reducă semnificativ la circa 5.000 de euro, faţă de 4,1 mil. de euro cu un an în urmă, arată date­le centralizate de ZF.

Nici firma pe care funcţionează hotelul Ho­ward Johnson (285 de camere), Grand Pla­za Hotel, nu a scăpat de pierderi şi a terminat anul trecut cu un minus de 1,4 milioane de euro, faţă de un profit de 200.000 de euro în 2011.

Ana Hotels, compania pe care funcţio­nea­ză mai multe unităţi hoteliere printre care şi Athenee Palace Hotel controlată de omul de afa­ceri George Copos, a raportat anul trecut pier­deri de circa 200.000 de euro, faţă de un profit net de puţin peste 50.000 de euro în 2011.

Şi hotelurile boutique de cinci stele, Epoque Hotel din Cişmigiu  (45 de camere), Casa Capşa (60 de camere) şi Grand Hotel Continental (59 de camere) au avut pierderi anul trecut, potrivit bilanţului firmelor pe care func­ţionează. Singura unitate de cinci stele care a făcut profit este Aducco Imperial Carol Parc, cea mai mică unitate de lux după capa­cita­tea de cazare- 17 camere.

„Există multiple cauze ce pot duce la pierderi nete. În pierderea netă se poate vedea de exemplu amortizarea unei investiţii făcute în hotel, care este trecută ca şi cheltuială în contul de profit şi pierdere“, este de părere Sorin Ionescu, consultant în turism.

Există însă şi alţi factori. În Capitală, peste 80% din traficul din hoteluri este de business, cel de leisure fiind slab dezvoltat în comparaţie cu situaţia din alte capitale europene. Pe fondul crizei, tot mai mulţi clienţi au migrat spre hotelurile de două, trei stele şi patru stele, unele companii, precum cele din farma, renun­ţând la a mai organiza evenimente la cinci ste­le. Pentru a putea găzdui evenimente orga­niza­te de jucătorii din farma dar şi de alte compa­nii, unele hoteluri, cum este Crowne Plaza, au cerut anul trecut declasificarea la patru stele.

Peste 2.000 de camere de hotel clasificate la cinci stele sunt în Capitală, dintr-un total de 12.000 de camere, potrivit ultimelor date disponibile.

Cel mai mare jucător de pe piaţa de cinci stele, Radisson Blu, cu afaceri de puţin peste 26 de mil. de euro anul trecut,  a avut în prima parte a acestui an un grad de ocupare mediu în creş­tere, potrivit declaraţiilor făcute în urmă cu câte­va zile de Adrian Adam, directorul de vânzări al companiei.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.07.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO