Companii

Vanzari de 10 milioane de euro pentru Pangram Resita

12.08.2004, 00:00 47

Producatorul pastelor Monte Banato, Pangram Resita, a anuntat vanzari de 9,7 milioane de euro pentru primul semestru al acestui an in crestere cu peste 10 procente fata de perioada similara a anului trecut. Compania afirma ca pregateste pentru aceasta toamna o campanie agresiva de lansare a noi produse.
"Volumul vanzarilor a crescut mai mult cu cinci procente mai mult decat valoarea, iar diferenta dintre cei doi indicatori survine crizei graului de anul trecut si faptului ca nu am putut sa marim preturile produselor cu acelasi prag cu care au crescut preturilor materiei prime", spune Ioan Popa, directorul general al societatii si unul dintre cei doi actionari principali ai Pangram. Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 8 milioane de euro, iar Popa spune ca estimarile pentru acest an de 11 milioane de euro vor fi depasite.
Principala marca a Pangram este Monte Banato care a detinut anul trecut, conform unor cercetari ale companiei AC Nielsen citate de Popa, o cota de piata de 28 de procente. Pangram detine o unitate de productie in Resita cu o capacitate zilnica de 50 de tone unde a produs anul trecut circa 10.000 de tone de paste, si a inceput din ianuarie 2004 productia de paste din grau dur.
"La paste, Romania are o rata annuala de crestere de 7-10 procente si se indreapta catre 3-3,5 kilogram/cap de locuitor/an fata de 7-8 kilogram/ cap de locuitor pe an in Europa. Este totusi o situatie destul de buna, avand in vedere ca am plecat de la un consum foarte mic de 1,5 kilograme/cap de locuitor/anual", afirma Popa. El spune ca traditia culinara romaneasca incepe sa se reaseze si sub influenta celor peste 2 milioane de romani plecati la munca in strainatate.
"Femeia moderna nu mai sta in bucatarie si nu stiu cine o sa ne mai faca sarmale si ardei umpluti. Pastele sunt o alternativa foarte viabila la mancarurile traditionale", afirma Popa. El spune ca vanzarile de Monte Banato merg foarte bine in Bucuresti si in Banat si Transilvania, unde consumul de paste este mult mai mare decat in celelalte regiuni istorice ale tarii.
Noutatile anuntate de Pangram pentru aceasta toamna sunt tortelini cu carne si ravioli cu branza, sosuri tomate facute din rosii tip San Martano din sudul Italiei si lansarea pe piata fainii cu doua tipuri.
"La inceputul lunii septembrie, vom lansa pe piata tortelini si ravioli care la ora actuala sunt importate. Tot la produse colaterale vom lansa sosuri pomodoro, rosii decojite si bucati facute dintr-o rosie, San Martano, din regiunea Napoli. De asemenea, suntem in negocieri cu liderul italian in productia de ulei de masline - Sasso - sa preluam introducerea acestui brand pe piata romaneasca", spune Popa. Pangram va mai lansa, la inceputul lui septembrie, doua tipuri de faina - clasic si premium - lansandu-se, astfel, pe o noua piata. "Faina este un produs care are un consum destul de mare in Romania si cred ca aceasta piata nu este acoperita foarte bine", sustine Popa.
Directorul Pangram mai spune ca firma a investit in propriul sistem de distributie, format din 160 de masini si 19 depozite in toata tara. "Recent am deschis ultimul nostru depozit din Constanta si avem acum o acoperire nationala echilibrata", afirma Popa.
Principalii concurenti ai Pangram sunt Baneasa Bucuresti si Pambac Bacau, toate trei detinand, circa 75% din piata pastelor fainoase care s-a ridicat anul trecut la 24-25 de milioane de euro.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO