Companii

Vanzari duble in primul trimestru pentru Carrefour

18.04.2005, 18:51 18

Cele patru hypermarketuri Carrefour din Romania au realizat in primele trei luni ale acestui an vanzari de aproape 88 de milioane de euro, in crestere cu peste 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cresterea din primul trimestru se pastreaza la un nivel apropiat fata de cel realizat la nivelul intregului an 2004, cand vanzarile magazinelor Carrefour au depasit 220 de milioane de euro, o valoare mai mult decat dubla fata de cea din urma cu un an.

Cresterea s-a datorat in primul rand expansiunii sustinute inceputa de Carrefour in Romania, in decurs de aproximativ un an, intre toamna anului 2003 si toamna anului 2004 fiind deschise trei magazine.

In plus, francezii au realizat pentru prima data anul trecut profit operational de la intrarea pe piata romaneasca.

Potrivit Hyparlo, actionarul majoritar al companiei Hiproma, cea care opereaza magazinele Carrefour din Romania, activitatea din Romania a generat anul trecut un profit operational de 4 milioane de euro.

Rezultatul net inregistrat anul trecut a fost totusi negativ pe ansamblul anului (4,8 milioane de euro pierdere) in principal ca urmare a costurilor financiare implicate de dezvoltare.

Deschiderile de magazine vor continua si in 2005, pentru sfarsitul anului fiind programata deschiderea hypermarketului Carrefour Ploiesti.

In paralel, Carrefour va incepe lucrarile de constructie la un alt magazin in Constanta, ce va fi deschis in prima parte a anului viitor, dar si a unuia in zona de nord a Capitalei, ca parte a unui proiect comercial de anvergura. Pe lista Carrefour se mai afla un magazin in zona Galati Braila, care va face parte la randul sau dintr-un proiect comercial ce implica un parteneriat-public privat.

Deschiderile de magazine se inscriu in planul de dezvoltare pe termen mediu al Carrefour, anuntat de oficialii companiei in ultimii ani si care vizeaza deschiderea a doua magazine pe an, pana la 20 de unitati, ceea ce ar asigura o acoperire completa a celor mai importante orase din tara.

Romania a inceput sa fie de la sfarsitul anilor ''90 o piata de testare pentru marile retele de magazine.

Daca britanicii de la Tesco doar au anuntat ca vor veni pe piata romaneasca, francezii de la Carrefour au si facut acest lucru. Ei au decis sa nu vina in mod direct pe piata si au apelat la Hyparlo, unul dintre cei mai mari francizati ai lor. Astfel, cele doua companii frantuzesti detineau cate 50% din actiunile Hiproma, compania care se ocupa de tot ceea ce insemna dezvoltarea si managementul retelei Carrefour in Romania. De la inceputul acestui an, Carrefour a cedat catre Hyparlo si partea sa din actiunile Hiproma. In schimb, Carrefour si-a marit participatia in cadrul Hyparlo, ca urmare a performantelor peste asteptari ale activitatii din Romania.

Primul magazin Carrefour din Romania a fost deschis la jumatatea anului 2001, rezultatele inregistrate depasind cu mult estimarile initiale, ceea ce a determinat compania sa treaca la un ritm de expansiune rapid pe piata romaneasca.

Singurul concurent direct al Carrefour pe segmentul hypermarketurilor din Romania este tot un grup francez, Cora, care detine un hypermarket de 50 de milioane de euro in Pantelimon, zona de est a Capitalei. Cora va finaliza in acest an un alt magazin in zona de vest a Capitalei, pe locul fostei fabrici de lapte Miorita, si urmeaza sa inceapa lucrarile la un magazin ce va fi situat in Cluj.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO