Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au crescut în primele cinci luni ale anului cu 9,3%, la 18.802 unităţi, în timp ce piaţa a scăzut cu 8,8%, la 1,22 milioane de unităţi, potrivit datelor oficiului pentru înmatriculări auto german KBA. Dintre cele 33 de mărci analizate, doar alte şase, alături de Dacia, au înregistrat creşteri.
Cota de piaţă a Dacia s-a situat la 1,5% în intervalul ianuarie-mai. În luna mai, Dacia a consemnat o creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 19,2%, la 4.193 de unităţi, în timp ce piaţa germană s-a contractat cu 9,9%, la 261.316 autoturisme. Germania a fost anul trecut a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu numai 0,4% în luna mai, la 6.832 de unităţi, o încetinire puternică faţă de ritmul din lunile precedente, însă pentru primele cinci luni înregistrează cel mai puternic avans de pe piaţa franceză, de 18,1%, la 37.179 unităţi. Piaţa autovehiculelor noi din Franţa a rămas pe scădere puternică, de peste 10%, atât în mai, cât şi la cinci luni. Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 de unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule.
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 06.06.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels