Companii

Vanzarile Danone, franate de "scandalul dioxinei"

Vanzarile Danone, franate de "scandalul dioxinei"

Click pentru imaginea marita

24.10.2007, 18:40 170

"Chiar daca a existat o incetinire a vanzarilor in trimestrul trei din cauza impactului pe care l-a avut suspiciunea unei prezente excesive a dioxinei in guma de guar dintr-un lot cu iaurturi Danone, aceste cresteri arata dinamismul pietei romanesti. Mai mult, Danone Romania planuieste sa recupereze ritmul de crestere al vanzarilor pana la sfarsitul acestui an", au declarat reprezentantii grupului francez.
Prima alerta privind existenta unei cantitati excesive de dioxina intr-un lot de iaurturi Danone a aparut la sfarsitul lunii august. Ulterior, analizele efectuate de Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Consumatorului (ANSVSA) au aratat ca nivelul dioxinei din lotul suspectat de a fi contaminat se situa in limitele admise, insa in cele doua saptamani in care s-a asteptat aflarea rezultatului analizelor, Danone a inregistrat o scadere a productiei cu marje cuprinse intre 10 si 15%.
Per total insa, in primele noua luni ale anului, Danone Romania a obtinut o crestere de peste 20% a vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, potrivit datelor companiei franceze. Chiar si in conditiile in care ritmul de crestere al liderului pietei locale a iaurturilor va ramane constant pana la finele acestui an, adica de aproximtiv 20%, Danone Romania va finaliza anul 2007 cu o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, rezultat care ar plasa businessul Danone in linia estimarilor pentru acest an. In 2006, compania a obtinut o cifra de afaceri de 87,2 milioane de euro si un profit net de 10,8 milioane de euro, potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.
Danone intentioneaza sa majoreze preturile produselor comercializate pe plan local, incepand cu data de 1 noiembrie, cu marje intre 5 si 10%, in functie de fiecare produs in parte, din cauza scumpirii materiei prime in urma secetei din aceasta vara. Potrivit reprezentantilor Danone, in aceasta iarna pretul laptelui se va majora cu 20 si 30%.
Danone este prima companie din industria lactatelor care a raportat ratele de crestere din primele noua luni ale anului. Principalii competitori ai grupului francez pe piata locala sunt Friesland, Albalact, LaDorna, Covalact, dar si grupul israelian Tnuva, cel mai nou jucator din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO