Companii

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut anul trecut cu 14,4%, la 2,98 mld.euro; cea mai mare contribuţie are segmentul produselor de telecom

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut anul...

Autor: Roxana Rosu

07.03.2018, 11:57 247

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut pe ansamblul anului trecut cu 14,4%, la 2,98 miliarde euro, cea mai mare contribuţie având segmentul produselor de telecom, cu o valoare de 1,16 miliade euro, în creştere cu 29,5%, potrivit datelor GfK.

Evoluţii pozitive au avut aproape toate categoriile de produse, singura excepţie fiind dispozitivele de printare, care au pierdut 12,5%, vânzările totalizând 32 miliaone euro.

Sectorul electronicelor mari s-a majorat cu 3,4%, la 597 milioane euro, electronicele mici cu 17%, la 226 milioane euro, iar produsele IT au avut vânzări de 430 milioane euro, în crşetere cu 4,5%.

Piaţa dispozitivelor foto a urcat cu 1%, la 26 milioane euro, iar electronicele cu 9,2%, la 506 milioane euro.

În trimestrul patru al anului trecut, vânzările de bunuri de larg consum au avansat cu 17%, la o valoare de 1,09 miliarde euro, cea mai mare contribuţie având sectorul de Telecom, cu un avans de aproape 39%, urmat de electrocasnicele mici (14.5%) şi segmentul de electronice (peste 8%).

Potrivit analizei GfK, vânzările de smartphone-uri continuă se îndreaptă către dispozitivele mai performante, dar şi produsele din clasele de preţ medii şi superioare, precum şi cele cu diagonală de peste 5 inch au înregistrat creşteri semnificative. Accesoriile inteligente de purtat au şi ele un trend pozitiv, înregistrând o creştere de două cifre pentru toate segmentele categoriei. În acelaşi timp, se observă o pierdere semnificativă pentru smartphone-urile sub 5 inch şi la telefoanele inteligente din clasele inferioare de preţ, care au înregistrat o scădere de două cifre.

Pe categoria de electrocasnice mici, s-a înregistrat o crestere de două cifre, un trend ascedent fiind remarcat şi la aparatele electrice de gătit şi cele de preparare a băuturilor calde. Pe de altă parte, studiul relevă un apetit scăzut pentru storcătoarele de fructe prin centrifugare, care trag în jos întreaga categorie de storcătoare de fructe şi legume.

Piaţa de electrocasnice mari a stagnat, dar categoriile emergente precum maşinile de spălat vase şi uscătoarele de rufe au înregistrat o creştere de două cifre. În schimb, masinile de spalat rufe au înregistrat un uşor declin.

Sectorul produselor IT a înregistrat o evoluţie pozitivă. Camerele web şi cele de supraveghere au arătat evoluţii importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creşterii sub-segmentului produselor de tip mediabox şi mediastick. Totuşi, laptopurile au înregistrat o creştere redusă, ca urmare a evoluţiei sub-segmentelor de produse cu specificaţii superioare.

Sectorul produselor electronice a continuat trendul ascendent. Televizoarele au contribuit semnificativ la această evoluţie, urmate de categoria de produsele audio, precum: boxele portabile şi cele cu sistem de andocare, boxele şi sistemele audio.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO