Companii

Vanzarile de ciment ale Lafarge s-au majorat cu 11,1% in 2005

24.02.2006, 21:18 15

Grupul Lafarge a inregistrat anul trecut in Romania o crestere a profitului operational fata de anul precedent, in paralel cu o majorare de 11,1% a vanzarilor de ciment. Ascensiunea vanzarilor a fost sustinuta de lucrarile din sectorul rezidential si infrastructura, afirma reprezentantii companiei. Volumul vanzarilor a crescut cu 15,2%, dar diferenta dintre volum si valoare, de 4,1%, a fost generata de reducerea preturilor, dar si de conditii ce tin de piata de profil, potrivit Lafarge.

Contactati de Ziarul Financiar, reprezentantii companiei nu au dorit sa faca deocamdata alte comentarii.

Potrivit ultimelor estimari disponibile, afacerile grupului Lafarge in Romania pe 2005 ar putea fi de aproximativ 200 de milioane de euro si un castig net de 30 - 35 de milioane de euro.

In 2004, grupul Lafarge a inregistrat in Romania o crestere a cifrei de afaceri de peste 27% fata de cele circa 160 mil. euro din 2003.

Principalii competitori ai companiei Lafarge Romcim, atat pe piata interna, cat si la nivel international, sunt germanii de la HeidelbergCement si elvetienii de la Holcim. Lafarge, Holcim si HeidelbergCement isi impart in parti aproape egale o piata a cimentului de peste 300 mil. euro pe an.

Grupul Lafarge a intrat in Romania in 1997 prin achizitia producatorului de ciment Romcim. Francezii au investit pana acum peste

300 mil. euro in operatiunile din Romania, in toate cele patru divizii ale grupului: ciment, agregate si betoane, placi de gips-carton si materiale pentru acoperisuri. Operatiunile grupului francez sunt reprezentate in Romania de Lafarge Romcim, Lafarge Agregate si Betoane, Lafarge Arcom Gips si partenerii din domeniul materialelor pentru acoperisuri Bramac Sisteme de Invelitori si Schiedel Sisteme de Cosuri.

Vanzarile grupului Lafarge in Europa Centrala si de Est s-au majorat cu 25,1%, la 584 milioane de euro, iar volumul a crescut cu 10,9%, la 11,2 milioane de tone. Cel mai important avans din regiune, de 59,6%, a fost consemnat in Rusia, ca urmare a majorarii preturilor, dar si a conditiilor meteorologice favorabile si a suplimentarii capacitatilor de productie. Profitul operational obtinut pe piata central si est-europeana a crescut cu 70,5%, la 179 mil. euro.

In Romania, avansul din punctul de vedere al volumului a fost afectat de nivelul inflatiei, care nu a putut fi reflectat in preturile impuse clientilor.

La nivel global, vanzarile au crescut cu 10,6%, la 15,9 mld. euro, iar profitul operational a urcat cu 7,1%, la 2,3 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO