Companii

Vanzarile de cozonaci s-au majorat cu peste 15%

26.01.2007, 14:32 35

Lipsa de timp si comoditatea pe care o prezinta cumparaturile in marile lanturi de magazine au determinat cresteri de peste 15% la vanzarile de cozonaci in perioada Sarbatorilor de iarna.
"La nivel national, timpul alocat pentru gatit de catre consumatoarele active din mediul urban s-a redus foarte mult si atunci ele prefera sa apeleze la solutia cozonacilor gata preparati. In special de Paste si Craciun, cererea pentru cozonaci gata preparati creste spectaculos", a declarat Alin Giurea, directorul general al Pambac.
Aceasta opinie este impartasita si de alti producatori de panificatie, unul dintre motivele aparitiei acestui trend fiind dezvoltarea segmentului de retail.
"Pe piata romaneasca se remarca, in acest moment, un trend ascendent in ceea ce priveste consumul de produse traditionale gata preparate", a spus Constantin Boromiz, directorul general al Boromir.
Producatorul din Ramnicu-Valcea a vandut in 2006 cu 30% mai multi cozonaci decat in anul precedent. Astfel, in 2005 Boromir a vandut 4 milioane de bucati de cozonaci, iar in 2006 a inregistrat vanzari de peste 5,2 milioane de cozonaci.
Cresteri la vanzarile de cozonaci a inregistrat si Pambac, producatorul de produse din panificatie din Bacau.
"In anul 2006, Pambac a vandut pe piata din Bacau, singura pe care activeaza pe categoria cozonaci, aproximativ 70 de tone, cu 11% mai mult decat in 2005", a declarat Giurea.
Cresterile la vanzarile de cozonaci gata preparati depind si de modul de prezentare al produsului experimentat de fiecare companie in parte.
"Cu siguranta consumul de cozonaci ambalati creste, insa aceste cresteri sunt diferite in functie de sortiment si de capacitatea noastra de productie, data fiind politica de a oferi doar cozonaci foarte proaspeti, uneori chiar calzi", a declarat Razvan Mircea, directorul national de marketing al Vel Pitar.
In prezent, cel mai important competitor al cozonacilor traditionali romanesti este reprezentat prin cozonacii de import, un segment care a luat amploare in ultimii ani.
De cealalta parte si producatorii locali se orienteaza catre pietele externe, desi vanzarile sunt inca reduse ca pondere din totalul productiei. In timp ce Pambac isi limiteaza productia doar la piata locala, producatorul din Ramnicu Valcea exporta cozonaci in comunitatile din Uniunea Europeana.
"Exportam cozonaci in Italia si Spania, dar in special pentru comunitatile de romani din Grecia", a declarat Constantin Boromiz.
"Cozonacul preferat este cel facut in casa. Din acest motiv, atunci cand cumpara cozonaci gata preparati, consumatorii ii aleg pe cei care au gustul si aspectul celor facuti. Din punct de vedere al continutului sunt cautati cei care au umplutura bogata si diversificata, nuci, cacao, stafide, mac", a explicat directorul general Pambac.
Printre cei mai mari jucatori pe piata de panificatie se numara Boromir, Vel Pitar, Loulis, Pambac sau Dobrogea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO