Companii

Vânzările de jocuri şi jucării au trecut pentru prima dată de 1 miliard de lei. În ultimii cinci ani piaţa a crescut cu peste 60%

Vânzările de jocuri şi jucării au trecut pentru prima...

Autor: Georgiana Mihalache

09.08.2016, 00:07 637

Piaţa românească de jucării şi jocuri a depăşit pentru prima dată anul trecut pragul de un miliard de lei, după un avans de 9% faţă de 2014 urmând trendul ascendent din ultimii ani, pe fondul creşterii veniturilor consu­ma­to­rilor, dar şi în urma extinderii reţelelor de magazine, potrivit datelor compa­niei de cercetare de piaţă Euromonitor.

În ultimii cinci ani vânzările de jucării s-au majorat cu peste 60%, conturând astfel încă o piaţă de peste un miliard de lei în economia locală. Din totalul vânzărilor, piaţa jucăriilor şi a jocurilor tradiţionale se situează în continuare în topul preferinţelor româ­nilor în 2015, cu încasări de peste 640 de milioane de lei (63% din piaţă), ur­mată de jocurile video, cu vânzări de circa 372 de milioane de lei, conform datelor Euromonitor. Pe acest segment avan­sul a fost de 13% anul trecut, ritm dublu de creştere faţă de cel înregistrat de jucăriile tradiţionale.

„Consumatorii români preferă ju­că­­riile sau jocurile care poartă semnă­tu­ra unor companii cunoscute la nivel in­­ternaţional, licenţele unor branduri pre­­cum Disney sau Spiderman fiind prin­­tre cele mai populare“, arată ana­liştii Euromonitor.

Ei mai notează că ju­că­riile produse de companii inter­na­ţio­nale precum Mattel, firma care pro­du­ce păpuşa Barbie, Hasbro, compania care include printre altele brandul Monopoly sau firma daneză Lego pot fi găsite pe raftu­rile magazinelor româ­neşti prin intermediul distribuitorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO