Companii

Vanzarile Heidi au crescut cu 80% in februarie

31.03.2004, 00:00 30



Vanzarile din februarie ale producatorului de ciocolata Heidi Chocolats Suisse Romania au luat prin surprindere pana si reprezentantii companiei, dupa ce au crescut cu 80% in volum fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.



"Consumul de ciociolata a crescut anul trecut si s-a accelerat anul acesta. Vanzarile mari din februarie cred ca se datoreaza sarbatorilor de primavara, cand cadourile clasice sunt florile si ciocolata. Cum florile sunt asa scumpe, cred ca s-a mers mai mult pe ciocolata", spune Massimo Palumbo, directorul de marketing al companiei.



Anul trecut, cifra de afaceri a Heidi Romania a crescut cu 16% in franci elvetieni (CHF), la 7,4 mil.CHF. In dolari, aceasta a insemnat o crestere de circa 22%, pana la 5,9 mil.$. Compania si-a propus anul acesta o crestere de 15% in franci elvetieni.



Heidi, care a intrat pe piata romaneasca in 1994, detine doua fabrici. O fabrica de ciocolata, situata in Bucuresti si care are circa 250 de angajati si una de lapte praf la Timisoara, cu 15 angajati.



"Laptele praf este produs exclusiv pentru fabrica noastra de ciocolata. Nu este vandut pe piata si nici altor companii producatoare", spune Palumbo. Fabrica de ciocolata din Bucuresti are o capacitate annuala de 1.000 de tone de ciocolata.



"Heidi a intrat pe piata romaneasca cu planuri pe termen lung. Nu vrem o crestere spectaculoasa ci una sigura", adauga el. Anul trecut, compania a investit circa 500.000 de dolari intr-o noua tehnologie, iar investitiile de anul acesta vor fi similare.



Cifra de afaceri totala a companiei Heidi Chocolats Suisse a fost anul trecut de peste 50 mil.euro. Compania mama mai detine unitati de productie in Elvetia si in Germania de unde exporta in toate zonele lumii - Japonia, SUA, tarile arabe.



Productia realizata in Romania este destinata in principal pietei interne, astfel ca exporturile reprezinta numai 5% din vanzari. "Tarile in care exportam din Romania sunt Moldova, Ungaria, Elvetia si Statele Unite", mentioneaza Palumbo.



Exportul nu este insa o prioritate pentru companie si nici intrarea pe alte domenii de piata.



"In urmatorii ani vrem sa ne concentram pe piata romaneasca a ciocolatei. Pana la sfarsitul acestui an ne-am propus sa ajungem la o cota de 10% din piata. Compania mama activeaza si pe piata inghetatei, a fursecurilor si a torturilor, dar deocamdata nu vrem sa intram pe aceste segmente in Romania ", spune Palumbo.



In decembrie anul trecut, Heidi avea o cota de piata de 7,5% din intreaga piata a ciocolatei, potrivit spuselor lui Palumbo, care a citat un studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB.



Marca Heidi este situata pe segmentul premium, iar principalul concurent pe acest segment este Milka produsa de Kraft Romania. Alte marci de ciocolata prezente pe piata sunt Primola, Novatini (Supreme Chocolats), Excelenta, Ambasador, Kandia (Excelent-Kandia), Poiana (Kraft).



Consumul de ciocolata din Romania a crescut semnificativ anul trecut (cu 15% spun unele studii de piata), motivele cresterii fiind puterea de cumparare mai mare a consumatorilor, dar mai ales investitiile puternice in publicitate ale companiilor producatoare.



"Vom investi si in spoturi TV, dar campania noastra de promovare nu va fi atat de agresiva precum cea a la Primola sau la Kandia. Oricum, campaniile la aceste marci au ajutat la cresterea de anul trecut a pietei ciocolatei", considera Palumbo. Bugetul de publicitate aferent acestui an reprezinta circa 10% din incasari.



Anul acesta, compania a pregatita lansarea pe piata a unor noi sortimente de ciocolata, dar Palumbo nu a dat detalii despre acestea.



La sfarsitul anului trecut Heidi Romania a lansat pe piata o noua gama de ciocolata - tablete de 60g, fata de 200 cat este masa unei tablete in mod obisnuit. "Ideea pe care s-a bazat lansarea acestui produs a pornit de la faptul ca peste 70% dintre clientii nostri sunt femei, care sunt precupate de silueta. O tableta de ciocolata mai mica nu reprezinta un pericol asa de mare pentru silueta ca una dubla", a conchis Palumbo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24