Companii

Vanzarile Interbrew au urcat cu 12% pe baza marcilor fanion

15.11.2004, 00:00 19

Filiala romaneasca a liderului mondial din industria berii Interbrew a raportat pentru primele noua luni ale acestui an o crestere a vanzarilor de peste 12 procente ca urmare a dezvoltarii marcilor sale importante.
"In acest moment avem 21% din piata si suntem pe locul 3 in topul berarilor din Romania. Suntem pe aceasta pozitie datorita dezvoltarii marcilor noastre "fanion" - Stella Artois, Beck?s si Bergenbier. Chiar daca anul acesta nu pare la fel de bun ca 2003 din pricina vremii nefavorabile, am inregistrat cresteri si sunt sigur ca vom reusi sa depasim doua praguri importante in acest an, cel de 2 milioane hectolitri bere vanduti anual si cifra de afaceri de 100 de milioane de euro obtinuta in 2003", spune Mihai Albu, director general Interbrew Romania.
Pe langa cele trei marci de bere produse in Romania, Interbrew importa pe piata romaneasca doua marci internationale importante: specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
"Piata berii continua sa se consolideze, s-a schimbat radical in segmentul popular, au avut loc repozitionari si o restructurare a segmentului PET. Intrarea pe piata a unor marci noi atat in segmentul super-premium cat si in cel al berilor ieftine, precum si fenomenul de consolidare a pietei au modificat aspectul general al acestei industrii. Pentru ca detinem marci de top in fiecare segment, am fost mai putin afectati de aceste schimbari", afirma Albu.
El spune ca preferinta pentru PET este data de usurinta in transport, resigilarea capacului si de faptul ca este nereturnabil si nu se sparge. "Interbrew Romania a investit mult in tehnologia PET achizitionand noi linii de imbuteliere. Am introdus pe piata anul trecut ambalajul de unica folosinta Q-Pack pentru Bergenbier, care permite pastrarea calitatii optime pentru bere, pentru o perioada mai lunga de timp decat PET-ul obisnuit. Bergenbier Q-Pack a devenit in acest an una dintre sursele noastre principale de crestere", spune Albu.
Conform datelor companiei, volumele de vanzari Bergenbier Q-Pack au crescut in perioada iunie-iulie cu aproape 60% fata de lunile de vara ale lui 2003.
Albu spune ca trecerea de la ambalajul returnabil la cel nereturnabil in bere se va intensifica in anii urmatori. "Trecerea de la tipul de ambalaj returnabil catre cel nereturnabil este o faza pe care deja industrii cum ar fi cea a racoritoarelor au depasit-o deja, 100% din productia racoritoarelor din Romania fiind in plastic sau sticla nereturnabila. Apele minerale se indreapta in aceeasi directie, avand peste 80% din volume in ambalaj nereturnabil, cu precadere de plastic. Acest fenomen a inceput sa se manifeste si la bere, unde la ora actuala 20% din productie a ajuns sa se distribuie in ambalaje de plastic de unica folosinta.
Dezvoltarea segmentul de cutii arata "aceeasi dorinta a consumatorului de a elimina tranzactiile cu ambalaj nereturnabil", dupa cum sustine Albu.
El afirma ca industria berii a avut in ultimul timp competitie serioasa din partea celorlalti producatori de bauturi. "Producatorii locali de vinuri si bauturile spirtoase si-au imbunatatit considerabil oferta, au investit nu numai in imagine, ci si in distributie. Au fost mult mai vizibili si mai prezenti pe piata. Acest lucru a condus la o crestere a competitiei cu jucatorii din industria berii pentru castigarea preferintei consumatorului", sustine Albu.
Interbrew Romania a investit in ultimii zece ani 135 de milioane de euro, detine trei fabrici de bere are o distributie nationala si 800 de angajati.
Piata berii este una dintre cele mai concurentiale din Europa. Primii patru jucatori de pe piata fac parte din grupuri internationale ce se afla in topul primilor cinci producatori de bere din lume: Brau Union Romania liderul pietei cu 32% anul trecut face parte din grupul Heineken, SABMiller Romania si Interbrew Romania locul trei cu 16% sunt filialele locului trei, respectiv unu mondial, iar Tuborg Romania locul patru cu 7% face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci.
Valoric, piata a atins anul trecut circa 550 de milioane de euro, cu un volum de 12,8 milioane de hectolitri iar Albu estimeaza ca in acest an piata va depasi 13 milioane de litri. El sustine ca actuala concentrare a pietei - 85% din volume detinute de 5 producatori face foarte dificila intrarea de noi jucatori pe piata.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO