Companii

Vanzarile online urca businessul Sony Center la 17 mil. euro

Compania detine in prezent o retea formata din 7 magazine proprii si 2 magazine francizate, in Pitesti si Constanta

19.11.2007, 20:11 67

New Link, compania care opereaza reteaua de magazine Sony Center, specializate in electronice, estimeaza afaceri de aproape 17 mil. euro in acest an, in crestere cu 55% fata de 2006, pe fondul majorarii vanzarilor online si al dezvoltarii retelei de magazine.
"Ajungem la 16-17 milioane de euro daca perioada care a ramas pana la sfarsitul anului va urma trendul cresterii inregistrate pana acum. Au crescut vanzarile si in magazinele existente, si in cele nou deschise, pe mediul online, dar si in retelele cash&carry", a declarat Nicolae Dumitrescu, directorul de vanzari al Sony Center.
Un aport substantial la businessul companiilor de electronice si electrocasnice il reprezinta vanzarile din ultimul trimestru al anului, dar si vanzarile realizate in ultima luna de vara, in perioada concediilor.
"De cativa ani august este o luna fructuoasa. Este momentul cand cei care lucreaza in alte tari vin acasa si fac cadouri. Mai bun este insa intervalul octombrie - decembrie, cand se realizeaza vanzarile care in mod normal au loc in sase luni normale de activitate", spune Dumitrescu.
Compania detine in prezent o retea formata din 7 magazine proprii si 2 magazine francizate, in Pitesti si Constanta. Singurul magazin propriu detinut in afara Capitalei este cel deschis in Cluj, cu o investitie de 80.000 de euro, in centrul comercial Polus Center. Strategia de dezvoltare pe termen lung presupune, potrivit lui Dumitrescu, largirea retelei pana la 15 unitati, investitia pentru un magazin cu o suprafata de 100 - 150 de metri patrati fiind de 50.000 - 80.000 de euro.
"Vom mai deschide pana in 2010, poate chiar 2009, inca sase magazine. Vor fi investitii proprii si va fi doar cate un magazin pe oras pentru ca nu se justifica mai mult de o unitate altundeva decat in Bucuresti."
Urmatoarele orase in care New Link va deschide magazine Sony Center sunt Brasov, Timisoara, Sibiu, Iasi si posibil Craiova. "Daca Ford merge la Craiova vom avea magazin si acolo. Daca nu, vom mai astepta", a spus Dumitrescu.
In Capitala, pe langa cele sase magazine deja functionale, va mai fi inaugurata inca o unitate, cea mai probabila locatie fiind in cadrul complexului comercial Colosseum Center.
"Spatiile comerciale arata si vor arata ca si cele din Germania sau Marea Britanie. Este o cerinta impusa de Sony, care urmareste sa uniformizeze imaginea brandului", a spus Dumitrescu.
Din acelasi motiv compania nu va mai franciza conceptul magazinului, in acesta situatie supravegherea parametrilor magazinului francizat fiind mai greu de realizat.
Investitiile New Link in acest an pentru dezvoltarea conceptului Sony Center s-au ridicat la aprope 500.000 de euro, cele mai mari fonduri fiind necesare pentru largirea spatiilor logistice si a parcului auto, pentru a putea asigura aprovizionarea partenerilor Metro si Carrefour, care a deschis inca trei unitati, si a celor 15 magazine on line, precum Emag, cu care colaboreaza.
Sony Center detine si propria platforma de retail on line, care asigura in prezent 10% din totalul vanzarilor companiei, fata de 3%, nivelul inregistrat anul trecut.
"Colaborarea cu magazinele de retail ne aduce acum 30% din afaceri, iar in ceea ce priveste online-ul estimez ca anul viitor va creste la 15% din vanzari. Este normal, deoarece consumatorul vede si testeaza produsul in magazin, dar il cumpara online pentru ca este mai ieftin", spune directorul Sony Center.
Potrivit lui Dumitrescu, schimbarea preferintelor consumatorului roman este, dupa dezvoltarea canalelor de distributie si retail, a doua cauza a aprecierii vanzarilor.
"Consumatorii cauta produse mai scumpe si mai avansate tehnologic. In plus anul acesta au fost scoase si taxele vamale. La televizoarele LCD, spre exemplu, taxele au fost reduse de la 42% la zero", a declarat Dumitrescu.
Vanzarile de televizoare LCD reprezinta 20% din cifra de afaceri a companiei si detin, potrivit datelor furnizate, cea mai mare rata de penetrare, consumatorii fiind mai atenti la ritmul de innoire tehnologica a segmentului, astfel incat vanzarile de televizoare LCD Sony realizate in acest an prin magazinele Sony Center sunt estimate la aproape 6.000 de unitati.
Principalii actionari ai companiei sunt Nicolae Dumitrescu si Raafat Sarieddine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO