Companii

Vanzarile Real, in crestere cu 5%, la 671 mil. euro

Vanzarile Real, in crestere cu 5%, la 671 mil. euro
21.03.2010, 23:09 38

Hipermarketurile Real au realizat anul trecut vanzari de 671mil. euro la nivel local, in crestere cu 5% fata de valoarearaportata pe 2008, potrivit datelor publicate de grupul Metro.Avansul vanzarilor in lei al retelei a fost de aproximativ 20% si avenit pe fondul expansiunii Real de la 20 la 24 de magazine incursul anului trecut.

Metro raporteaza rezultatele in sistemul IAS (InternationalAccounting System), de aici rezultand diferente intre cifrele dinrapoartele financiare ale grupului german si cele din contul deprofit si pierdere publicat la Ministerul de Finante, acestea dinurma fiind construite dupa standardele RAS (Romanian AccountigSystem).

Vanzarile Real Hypermarket Romania au fost de 718 mil. euro pe2008, potrivit datelor de la Ministerul de Finante, astfel incataplicand cresterea de 5% raportata de companie vanzarile realizateanul trecut pot fi estimate la aproximativ 750 mil. euro. Reteauadetinuta de germanii de la Metro a ramas astfel al treilea marejucator pe segmentul hipermarketurilor din Romania, dupa Carrefoursi Kaufland. Carrefour Romania a raportat pe 2009 vanzari de 1,23de miliarde de euro, afacerile inregistrate de reteaua sa dehipermarketuri putand fi estimate in jurul unui miliard de euro. Pede alta parte, reteaua de hipermarketuri Kaufland nu a raportatinca rezultatele pe 2009. Tinand cont insa de cifra de afaceri aoperatorului raportata la Ministerul de Finante pe 2008, de 778mil. euro, si de extinderea retelei in 6 locatii noi in cursulanului trecut, vanzarile Kaufland Romania pot fi estimate laaproape 900 mil. euro la nivelul lui 2009.

Vanzarile Metro Group scad sub 2 mld. euro

Grupul Metro, cel mai mare jucator din comertul local, a revenitanul trecut sub pragul de vanzari de 2 mld. euro, dupa ce in 2008raporta vanzari de 2,12 miliarde de euro in Romania, pe fondulexpansiunii pe segmentul hipermarketurilor. Cele doua divizii alesale active la nivel local sunt Metro Cash & Carry si Real.Acestea au realizat anul trecut vanzari de aproape 1,9 miliarde deeuro.

Metro este primul grup international de comert care a pariat pepiata romaneasca: germanii au deschis primul magazin Metro Cash& Carry la nivel local in 1996, la sase ani dupa ce reteauasi-a facut intrarea in regiunea Europei de Est si intr-un moment incare retailerii straini ocoleau Romania din cauza puterii decumparare reduse si a mediului economic si politic instabil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO