Companii

Veniturile Romtelecom au scăzut uşor anul trecut, la 619,6 milioane euro, iar profitul a crescut

Veniturile Romtelecom au scăzut uşor anul trecut, la...

Autor: Vlad Popescu

28.02.2013, 11:37 316

Veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 5,4%, la 619,6 milioane euro, în principal ca urmare a reducerii tarifelor de interconectare, însă declinul a încetinit de la rata de 8,6% înregistrată în 2011, iar profitul EBITDA a crescut, potrivit datelor anunţate joi de grupul elen OTE.

"Încetinirea scăderii veniturilor reflectă în principal îmbunătăţirea trendului încasărilor de la clienţii retail, care au coborât cu numai 3% în anul 2012 (faţă de -10,1% în 2011), în timp ce veniturile wholesale au scăzut cu 11,2% în principal din cauza reducerii tarifelor de interconectare", se arată într-un comunicat al OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.

Grupul elen mai deţine pe piaţa românească operatorul de telefonie mobilă Cosmote şi reţeaua de magazine Germanos.

Astfel, veniturile Romtelecom au coborât anul trecut la 619,6 milioane euro, de la 655,1 milioane euro în 2011.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a crescut însă cu 39,5% în 2012, de la 119,1 milioane euro la 166,1 milioane euro, datorită scăderii costurilor.

"Suntem mulţumiţi că am obţinut performanţe financiare şi operaţionale semnificative prin iniţiativele noastre de reducere a costurilor şi prin continua dezvoltare a liniilor de afaceri non-tradiţionale. Compania şi-a continuat direcţia strategică de a oferi pachete personalizate, cu rezultate de succes reflectate în venituri şi profitabilitate, precum şi în faptul că peste 50% din baza de clienţi foloseşte cel puţin două servicii de la Romtelecom. O altă prioritate strategică a companiei a fost reprezentată de serviciile TV, rezultând în creşterea veniturilor pe acest segment cu aproximativ 17%, precum şi în creşterea numărului de clienţi, reflectând tendinţa acestora de a migra către servicii cu valoare adăugată mai mare", a declarat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos, într-un comunicat transmis de companie.

În 2013, Romtelecom se va concentra în continuare asupra pachetelor personalizate, cu accent pe serviciile TV, şi asupra serviciilor de divertisment, a precizat compania. Romtelecom se va concentra în continuare pe noi servicii IT&C şi îşi va apăra poziţia pe piaţa business, se mai spune în comunicat.

Cheltuielile operaţionale totale ale Romtelecom au scăzut cu 9,5% în 2012, în contextul unei reduceri cu 7% a costurilor cu personalul. Cheltuielile operaţionale nu includ costuri legate de depreciere, amortizare sau costuri nerecurente.

Numărul abonaţilor la serviciile de internet broadband ale Romtelecom a crescut cu 5,3% în 2012, de la 1,136 milioane la 1,196 milioane.

Totodată, clienţii serviciilor TV (televiziune prin satelit, IPTV şi cablu) s-au îmnulţit cu 7,3%, de la 1,179 milioane la 1,265 milioane.

Numărul abonaţilor la serviciile de voce a coborât cu 6,5%, de la 2,49 milioane la 2,329 milioane.

Astfel, penetrarea serviciilor de internet şi TV a depăşit 50% din numărul utilizatorilor de voce la finalul anului.

Veniturile Romtelecom din servicii TV au urcat cu 11,6% în trimestrul al patrulea raportat la perioada corespunzătoare a anului anterior, reflectând migrarea clienţilor către servicii cu valoare adăugată mai mare.

În trimestrul al patrulea, veniturile totale ale companiei au scăzut cu 8%, de la 162,6 milioane euro la 149,6 milioane euro, afectate de reducerea tarifelor de interconectare.

Profitul EBITDA a avansat cu 31,8%, de la 30,8 milioane euro la 40,6 milioane euro. Cheltuielile operaţionale totale, care exclud costurile legate de depreciere, amortizare şi cele nerecurente, au scăzut cu 15,4% în trimestrul al patrulea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO