Companii

Vinterra: vinul lor este deja mult prea ieftin ca sa mai vindem si noi la export

11.10.2005, 15:13 40

Producatorul de vinuri Vinterra International a inregistrat in primele opt luni din acest an o diminuare de 10% a exportului, insa cifra de afaceri a companiei a crescut cu 5% fata de aceeasi perioada din 2004, pe fondul cresterii consumului pe piata interna.

Dupa ce in ultimii patru ani, volumul exporturilor Vinterra a crescut constant, in acest an este consemnata prima scadere, care poate continua si in 2006, pe baza productiei scazute.

"Datorita presiunii mari de pe piata internationala, mai ales in ceea ce priveste scaderea pretului de catre producatorii europeni, volumul exportului a ajuns la 30% din vanzarile totale, fata de 40% anul trecut", a declarat Nicolae David, director general al Vinterra International.

David a mai spus ca exporturile ar putea sa scada si in perioada urmatoare, in special pe baza unei productii reduse in acest an.

Potrivit ultimelor estimari ale companiei, peste 60% din productia de struguri din acest an a fost afectata de ploile consemnate la sfarsitul lunii septembrie.

"O mare parte dintre aceste pierderi erau cunoscute de la inceputul primaverii, cand via a fost afectata de inghet. Estimam de pe atunci o productie cu 40% mai mica in acest an, insa dupa ultimele ploi am adaugat si aceasta diferenta, de minim 20%", a mai spus David.

Pentru a-si consolida prezenta pe piata interna, compania va lansa luna aceasta un produs nou, vinul la "bag in box" (vin comercializat in pungi, aflate intr-o cutie de carton echipata cu un un robinet, care impiedica oxidarea vinului), care se va adresa atat consumului individual, printr-un ambalaj de 3 litri, dar in special celui de pe segmentul HoReCa, in ambalaje de 10 litri. David spune ca, pentru inceput, va lansa la bag-in-box un Merlot si o Feteasca Regala. "Lansarea noilor produse ne va permite o pozitionare mult mai buna pe acest segment, care reprezinta in momentul de fata 60% din vanzarile noastre", a mai spus David.

Din strategia anuntata de Vinterra pentru 2006 face parte si initierea importurilor de vin alb, care va completa gama proprie. Peste 90% din productia companiei este reprezentata de vinurile rosii, importurile urmand sa cuprinda in mare parte vin alb, care va fi pozitionat pe segmentul mediu de piata.

Activa pe piata vinurilor din 2000, compania detine o suprafata de 88 de hectare de vita de vie in Vanju Mare si 14 hectare in Dealu Mare, comercializand vinuri sub marca Black Peak, Bucur Villa si Hariton.

Vinterra este detinuta in proportie de 51% de un investitor olandez care a fost directorul filialei olandeze a companiei franceze Pernod Ricard, unul dintre primii zece mari producatori mondiali de profil. Restul actiunilor sunt detinute de un grup de investitori romani.

Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut, conform estimarilor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV), din care fac parte principalii jucatori din piata, la circa 310 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent. Cei mai mari jucatori sunt Murfatlar Romania, Vincon Vrancea, Jidvei si Vinia Iasi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO