Companii

Whirlpool Romania si-a facut un buget realist

05.07.2004, 00:00 157

Whirlpool Romania, importatorul pe piata romaneasca al producatorului american de electrocasnice Whirlpool, asteapta vanzari similare in acest an fata de cele de anul trecut, cu toata cresterea de pe primul semestru.
"Dupa primele sase luni ale anului am inregistrat o usoara crestere fata de anul trecut. Pe ansamblul anului insa, cred ca rezultatele vor fi in mare similiare cu cele inregistrate anul trecut", precizeaza Mircea Dobre, director general al Whirlpool Romania.
Anul trecut, Whirlpool Romania a realizat, potrivit oficialilor sai, vanzari de peste 50 de milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent, fiind din acest punct de vedere filiala grupului american cu cea mai mare crestere din toata Europa.
"Chiar daca piata nu a avut o evolutie foarte buna, am realizat cresteri ale cotei de piata in anumite segmente", sustine Gabriela Nicolescu, director de marketing al Whirlpool Romania.
Pentru mentinerea vanzarilor in conditiile unei astfel de evolutii a pietei, producatorul american mizeaza tot mai mult, la fel ca si alti jucatori din domeniu, pe produsele premium, compania lansand saptamana trecuta cea mai recenta colectie a sa de produse incorporabile, Progressive Line.
"Produsele incorporabile sunt prin definitie o categorie de produse premium, care se adreseaza oamenilor cu bani. Aceste segment este in continua crestere pe piata romaneasca in ultima perioada, indiferent de modul cum a evoluat piata", explica Lucian Ghitescu, product manager in cadrul Whirlpool Romania pentru produse incorporabile, care nu a precizat un nivel al vanzarilor estimat pentru noua colectie de produse.
Potrivit acestuia, desi piata romaneasca a inregistrat o evolutie slaba in primele luni ale acestui an, segmentul produselor incoporabile a inregistrat cresteri. "Clientii pentru acest tip de produse sunt mai putini sensibili la pret, iar produsele incorporabile inregistreaza an de an cresteri ale vanzarilor pe piata romaneasca", completeaza Ghitescu.
Grupul Electrolux a lansat la randul sau recent pe piata romaneasca o noua gama de produse pentru marca de lux din caadrul grupului, AEG.
Clientii pentru produsele incorporabile sunt, potrivit jucatorilor din piata, cei care isi construiesc vile sau isi cumpara aparatamente in complexurile rezidentiale care au aparut in ultima perioada pe piata romaneasca. Produsele incorporabile sunt in general mai scumpe chiar de cateva ori decat produsele electrocasnicele comparabile, oferind avantajul ca se pot integra foarte bine in cadrul mobilei de bucatarie.
Fiind in principal reprezentate de plite, cuptoare si hote, vanzarile anuale de produse incorporabile pe piata romaneasca sunt estimate in prezent la 10-15.000 de unitati, potrivit jucatorilor din piata.
Whirlpool Romania este importatorul pe piata romaneasca al marcilor de produse electrocasnice detinute de grupul american, precum Whirlpool, Ignis sau Polar.
Grupul american detine cea mai puternica pozitie pe piata romaneasca in segmentul de masini de spalat unde este lider de piata. Whirlpool Romania detine pozitii importante, potrivit reprezentantilor companiei si in segmentul de cuptoare cu microunde si cel de produse frigorifice. Principalii concurenti ai Whirlpool pe piata romaneasca sunt pe de o parte marci locale, precum Arctic, iar pe de alta parte marcile din cadrul unor grupuri internationale precum Electrolux, Merloni, Bosch Siemens, Samsung sau LG. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO