Companii

​Zuzu a urcat afacerile Albalact cu 34% în primele nouă luni

​Zuzu a urcat afacerile Albalact cu 34% în primele nouă luni

Foto: Victor Ciupuliga

Autor: Andrei Chirileasa

10.11.2011, 16:18 349

Albalact Alba Iulia (ALBZ), al treilea producător de lactate de pe piaţa locale, a înregistrat în primele nouă luni o creştere cu 34% a cifrei de afaceri, la 246 mil. lei (58 mil. euro), şi un avans de 47% al profitului net, până la 3,5 mil. lei (0,83 mil. euro), potrivit unui anunţ al companiei.

Veniturile totale au crescut cu 44%, la 282 mil. lei (66,7 mil. euro).

"Piaţa lactatelor se află în continuare sub presiunea crizei de materie primă, a preţurilor, a scăderilor de consum şi puterii slabe de cumpărare. Am investit resurse importante anul acesta pentru lansarea unor produse noi şi campanii, dar am făcut eforturi mai mari şi pentru reducerea costurilor, ca să ne menţinem profitabili. Creşterea business-ului şi câştigarea unor noi cote de piaţă sunt în continuare o prioritate, dar vrem să păstrăm profitabilitatea. Până la sfârşitul anului, vom finaliza investiţiile noi în liniile de producţie la fabrica din Oiejdea, dar şi la fabrica Rarăul, pentru că anul viitor intenţionăm să dezvoltăm portofoliul de produse şi să intrăm în categorii noi. Piaţa lactatelor încă are segmente cu perspective mari de creştere din punct de vedere valoric şi vrem să ne dezvoltăm pe aceste oportunităţi", a declarat Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact.

Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul. În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu un market share de 30,4% în volum (conform datelor de piaţă AC Nielsen, Iunie 2011), dar este lider şi în total piaţă de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat), cu un market share de 21,6% în volum (conform datelor AC Nielsen, Iunie 2011).

Compania îşi promovează în prezent gama de iaurturi, printr-o campanie publicitară în care a investit circa 300.000 de euro.

Principalii concurenţi ai Albalact pe piaţa lactatelor cu francezii de la Danone şi Lactalis (La Dorna) şi cu olandezii de la FrieslandCampina (Napolact). Israelienii de la Tnuva şi grecii de la Olympus au intrat şi ei puternic pe piaţă în ultimii ani.

Albalact este controlată de familia Ciurtin, care deţine circa 48% din acţiuni, în timp ce fondul de investiţii RC2 are un pachet de 25%. Compania este evaluată pe bursă la aproape 30 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO