Companii

Zuzu duce Albalact aproape de 12 mil. euro

15.08.2006, 19:17 21

Compania Albalact Alba Iulia, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria lactatelor, a inregistrat o crestere de 45% a cifrei de afaceri in prima jumatate din acest an, fata de perioada similara din 2005, pana la 11,9 mil. euro (42,3 mil. lei), pe baza vanzarilor inregistrate de brandul Zuzu, lansat pe piata la inceputul acestui an.
"Vanzarile inregistrate de Zuzu depasesc cu mult estimarile noastre initiale. Suntem nevoiti sa actionam si mai repede decat pana acum pentru a sustine cererea. Intentionam sa extindem depozitele din tara, dar mai ales din Bucuresti, de unde ne vin cele mai multe solicitari", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
El spune ca noul brand va avea rezultate mai bune decat marca Fulga, pentru ca este pozitionat pe un segment mult mai dinamic decat al laptelui UHT, cel al lactatelor proaspete.
In primul semestru, profitul Albalact a scazut de aproape trei ori, pana la 170.000 de euro (600.000 lei), fata de 425.000 de euro in perioada ianuarie-iunie 2005. Scaderea profitului se datoreaza cresterii bugetelor de marketing, potrivit reprezentantilor companiei. In primele sase luni, Albalact a cheltuit aproape 600.000 de euro pentru promovarea marcilor Fulga si Zuzu, aceste cheltuieli reprezentand 5% din cifra de afaceri a companiei.
Actionarii Albalact au investit peste 2,5 mil. euro pentru crearea brandului Zuzu, pozitionat in categoria iaurturilor si a produselor lactate proaspete. Gama Zuzu cuprinde 23 de produse - lapte si iaurturi - si se adreseaza in primul rand persoanelor tinere si familiilor din mediul urban.
"Daca in ultimii doi ani am directionat materia prima si vanzarile in special catre laptele ultrapasteurizat (UHT) Fulga, care a si propulsat Albalact pe o pozitie importanta, incepand de anul acesta ne vom concentra mare parte din investitii pentru Zuzu. Vom diversifica gama Zuzu cu inca 5 sortimente", a mai spus Ciurtin.
Potrivit reprezentantilor companiei, investitiile in promovare vor creste de cel putin patru ori in acest an, circa 70% din buget fiind alocate brandului Zuzu. Alaturi de Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza lapte pasteurizat si branzeturi sub marca Albalact.
Albalact a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 16,5 mil. euro, cu 50% mai mult fata de 2004, in timp ce profitul net al companiei a fost de 825.000 de euro, cu 16% mai mare fata de anul precedent.
Compania isi va dubla in acest an capacitatea de productie in urma unei investitii de peste 7 mil. euro intr-o noua fabrica. Finantarea acesteia se va realiza din fonduri Sapard, din surse proprii ale companiei, din credite bancare, dar si dintr-o majorare de capital social de 1,2 mil. euro. Fabrica va putea procesa zilnic 200.000 de litri de lapte, dublu fata de capacitatea de productie din prezent a societatii.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO