Crypto Club

Crypto Club. Cum tranzacţionăm în siguranţă: Un client trebuie să facă o analiză riguroasă a platformei pe care o utilizează pentru a vedea dacă se supune procesului de conformitate

29.07.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦  Tradesilvania aplică toate regulile pe care le aplică o bancă cu privire la cunoaşterea clientelei, monitorizarea tranzacţiilor, analizarea tranzacţiilor şi raportare, dacă este cazul.

Un investitor interesat de piaţa activelor digitale ar trebui să analizeze dacă platforma de tranzacţionare pe care o alege se supune procesului de conformitate, respectiv regulilor de prevenire şi combatere a spălării banilor (AML), întrucât este în avantajul lui să lucreze cu un furnizor aliniat la legislaţie, a explicat Cristina Bagiuiani, chief compliance officer la Tradesilvania.

„Pentru un client la început de drum zona de conformitate este destul de importantă. Atunci când deschide un cont de tranzacţionare ar trebui să facă o verificare destul de riguroasă a platformelor de tranzacţionare şi este necesar să fie atent la câteva aspecte înainte de a deschide un cont“, a spus ea în cadrul emisiunii Crypto Club, realizată de ZF în parteneriat cu Tradesilvania.com, platformă premium de investiţii digitale.

În primul rând, investitorul trebuie să verifice dacă platforma pe care o alege se aliniază la procesul de conformitate, în contextul în care există multe platforme care nu o fac, fie pentru că se află într-o jurisdicţie în care nu sunt implementate astfel de legi, fie pentru că nu s-a conformat la rigorile legislaţiei.

„O primă verificare ar putea fi efectuată pe website-ul companiei, să vedem dacă pe website sunt prezente elemente legate de conformitate, dacă acea companie aplică un proces de verificare a identităţii clientului (KYC – Know Your Customer), dacă se solicită anumite informaţii despre client şi despre conturile implicate în activitatea de tranzacţionare. O platformă pregătită pe zona de conformitate deţine un cadru legal pe website-ul propriu“.

De asemenea, un utilizator ar trebui să verifice informaţiile disponibile în surse media pentru a vedea dacă platforma respectivă a fost sau nu implicată într-un caz de spălare de bani. Alte elemente utile ţine de recenziile clienţilor deja existenţi, experienţa pe care au avut-o cu platforma, cât şi informaţiile referitoare la ANPC.

La nivel european există deja directive europene care au fost implementate, respectiv transpuse în legislaţia naţională, iar platformele care nu se aliniază regulilor de prevenire şi combatere a spălării banilor, respectiv celor de cunoaştere a clientelei vor fi puse în dificultate în viitor, ceea ce îi va afecta şi pe clienţi.

„Noi la Tradesilvania am dezvoltat activ un framework continuu de conformitate, am dezvoltat şi implementat reguli şi proceduri în relaţia cu clienţii, am implementat un proces de identificare a cunoaşterii clientului. Practic, Tradesilvania aplică toate regulile pe care le aplică o bancă cu privire la cunoaşterea clientelei, la monitorizarea tranzacţiilor acestuia, la analizarea tranzacţiilor, iar dacă este cazul la raportarea acestuia către Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, întrucât Tradesilvania este desemnată entitate raportoare în baza legii 129/2019 referitoare la AML“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Trandesilvania