Economia verde

Pagina verde. Alexandru Manea, ELEC Rideshare: Folosim un parc de maşini 100% electrice. Vrem să ajungem în Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Constanţa

14.06.2023, 17:00 Autori: Alina-Elena Vasiliu , Cristina Bellu

♦ ELEC numără în prezent peste 200 de maşini electrice în Bucureşti şi are un număr de curse zilnice care variază între 200 şi 300.

ELEC Rideshare, o platformă de ridesharing cu maşini 100% electrice, prezentă pe piaţa din Bucureşti, vrea să se extindă şi în alte mari oraşe din ţară în perioada următoare.

„Nu este foarte uşor să faci business în zona de ridesharing, dar se poate. Noi folosim un parc de maşini 100% electrice, în condiţiile în care cred că flota electrică a celorlalte platforme de transport alternativ din Bucureşti reprezintă 1,5 - 2%. Plănuim să ne extindem şi în alte oraşe anul acesta. Cel târziu la începutul anului viitor vrem să ajungem în Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Constanţa“, a spus Alexandru Manea, CEO la ELEC Rideshare Bucharest, în cadrul videoconferinţei ZF/Raiffeisen Bank „Economia verde: tansportul verde - noua regulă în mobilitatea urbană“.

ELEC numără în prezent peste 200 de maşini electrice în Bucureşti şi are un număr de curse zilnice care variază între 200 şi 300.

„Avem un portofoliu de aproape 120.000 de clienţi şi un know-how de aproximativ trei ani pe partea de mobilitate. De asemenea, în 2020 am montat trei staţii de încărcare de mare putere, de 220 KW. Pentru moment, core-businessul nostru este ridesharing, similar cu Uber şi Bolt.“

Alexandru Manea este de părere că România are una dintre cele mai mari scheme de subvenţii, doar că fondurile sunt alocate necorespunzător. „În acest moment, dacă vreau să achiziţionez ca persoană juridică 20 de maşini, maximum dintr-o schemă de minimis, trebuie să aştept sesiunea din septembrie.“

„Întreg procesul este gândit foarte prost. Cred că alocările ar trebui să se facă diferit. Abia în momentul în care importatorul aduce maşina şi există o serie de şasiu, ar trebui să se aplice la AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu - n. red.) şi astfel nu ar mai exista blocaje.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank