Eveniment

12 companii straine se lupta pentru autostrada Cernavoda - Constanta

12.06.2008, 21:24 34

Giganti mondiali precum FCC Construction, Astaldi, Strabag sau Colas se afla printre cele 12 firme si consortii care s-au precalificat pentru construirea autostrazii Cernavoda - Constanta, proiect in valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.
"Peste trei luni va fi ales castigatorul, urmand ca ulterior sa inceapa lucrarile de constructie", a declarat Stefan Sobotka, directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Sursele de finantare pentru constructia autostrazii vor fi bugetul de stat si un imprumut de la Banca Europeana de Investitii (BEI), iar adjudecarea contractului de proiectare si executie a autostrazii se va face pe baza pretului cel mai scazut.
Potrivit declaratiilor anterioare ale MT, pentru acest proiect au fost selectate doar companii straine, datorita complexitatii lucrarilor.
Sectorul Cernavoda - Constanta reprezinta ultima portiune a autostrazii Bucuresti - Constanta si va fi impartit in doua tronsoane: Cernavoda - Medgidia, cu o lungime de aproximativ 19 kilometri, si Medgidia - Constanta cu o distanta de circa 31,8 kilometri.
Pentru primul tronson, care va cuprinde doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte s-au precalificat opt companii sub forma de joint-venture Condotte/CMC di Ravenna (Italia), Impreglio Spa/ Itinera (Italia), Ashtrom Int/Shapir Structures 1991 (Israel), Cengiz/Mapa (Turcia), Astaldi Spa/ Max Bogl (Italia/ Germania), Mochlos SA/Danya (Grecia), FCC Construction/ Alpine Bau Gmbh (Spania/Austria) si Mota Engil/ Monte Adriano/Soares da Costa (Portugalia), precum si patru companii Aktor (Grecia), J&P Avax (Grecia), Strabag (Austria) si Colas (Franta). Pentru al doilea tronson, care va include patru pasaje, doua viaducte si un nod rutier, s-au precalificat aceleasi companii, in afara de Colas.
Autostrada va fi proiectata cu echipamente standard cum ar fi: gard, parapete, iluminat, sistem de comunicatii si are o perioada previzionata de implementare a proiectului de 24 luni.
"Principalele criterii folosite pentru evaluare au fost: experienta anterioara, experienta generala si specifica cat si capacitatea tehnica si financiara, asa cum sunt definite in documentele de precalificare", afirma reprezentantii MT.
Precalificarea a fost facuta folosind procedurile in conformitate cu politica Ghidului Bancii Europene de Investitii detaliata in Ghidul de Achizitii, fiind deschisa aplicantilor din toate tarile eligibile.
Autostrada Cernavoda - Constanta face parte din Coridorul IV Transeuropean si va completa legatura dintre Bucuresti si litoralul Marii Negre. Pana in prezent a fost construita portiunea Bucuresti - Cernavoda, care are 151 de kilometri.
"Impreuna cu varianta de ocolire a Municipiului Constanta la profil de autostrada proiect care a fost deja demarat, autostrada Cernavoda - Constanta va spori accesibilitatea regiunii Constanta, contribuind la dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonei", afirma reprezentantii Ministerului Transporturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO